ملوان انزلی صدرنشین جدید لیگ برتر

دربی آبی های بحران زده در شب میزبانی سرخ ها در تهران

نویسنده:

مترجم:


سارا مسیحا
info@khorasannews.com
هفته هفتم مسابقات لیگ برترعصر دیروز با انجام چهار بازی در شهرهای مختلف آغاز شد و در روز نخست هفته هفتم شاهد دیدار حساس دربی شمالی های لیگ بودیم. تقابل تیم های شمالی نساجی و ملوان که  شرایط کاملا متفاوتی در جدول دارند و به ترتیب در انتها و صدر جدول قرار گرفته بودند از اهمیت بالایی برخوردار بود. در این دیدار اگرچه نساجی زودتر به گل رسید اما ملوانان گل خورده را جبران کردند و بازی با تساوی به پایان رسید تا ملوان به امتیاز 14 برسد و موقتا به صدر جدول برود. البته این تنها تغییر مهم جدول در پایان روز نخست نبود. با نتایج به دست آمده در 4 بازی استقلال دو پله دیگر سقوط کرد و پیش از بازی امروز با هوادار که به قعر جدول رسید، به رده سیزدهم نزول کرد.
پرسپولیس – چادرملو، سرخ ها به دنبال پوکر
سه مسابقه دیگر هفته هفتم لیگ برتر امروز برگزار می شود و پرسپولیس و استقلال هر دو در تهران به مصاف حریفان شان می روند. پرسپولیس پس از انجام چند بازی خانگی بیرون از تهران و ورزشگاه شهدای قدس سرانجام قرار است در ورزشگاهی درون پایتخت به میدان برود. با توجه به آماده شدن ورزشگاه تختی برای میزبانی مسابقات لیگ برتر، قرار است پرسپولیس و چادرملوی اردکان بازی افتتاحیه استفاده مجدد از این ورزشگاه پیر پایتخت را برگزار کنند. پرسپولیس بعد از نمایش پر انتقاد مقابل پاختاکور ازبکستان در لیگ نخبگان آسیا به مصاف حریف تازه وارد خود می رود.سرخ پوشان سه برد متوالی در لیگ برتر دارند و به دنبال چهارمین پیروزی و پوکر برد هستند. تیم چادرملو نیز در سه هفته اخیرش 7 امتیاز گرفته و والاس آلمیدا یکی از بهترین بازیکنان  چادرملوست البته سایر بازیکنان این تیم هم انگیزه مضاعفی برای بازی با یکی از پر افتخارترین تیم های لیگ برتر را دارند.
هوادار – استقلال، دربی با چاشنی انتقام!
دیدار هوادار و استقلال دربی کوچک پایتخت است که از قضا هر دو تیم هم بحران زده اند و نکته جالب این که سرمربی و چند ستاره هوادار هم از ستاره های سابق استقلال هستند. هوادار بدون گل زده و سه مساوی در انتهای جدول لیگ قرار دارد و سیدمهدی رحمتی سرمربی استقلالی هوادار قطعا مقابل تیم سابقش انگیزه زیادی دارد و این انگیزه را به بازیکنانش هم منتقل کرده است. او با جمله« استقلال پرمهره ترین تیم ایران است»، نه تنها فشار مضاعفی پیش از بازی به استقلال بحران زده وارد کرد بلکه برای شکست احتمالی تیمش هم بهانه جور کرد! البته احتمالا او این جمله را از سر شیطنت و انتقام جویی هم زده باشد چرا که در بحبوحه انتخاب جانشین جواد نکونام نه تنها حرفی از رحمتی نشد بلکه مسئولان باشگاه استقلال سراغ سهراب بختیاری زاده رفتند که در لیگ نوزدهم سرمربی شهرخودروی مشهد و همین رحمتی بود و خاطره تلخی از همکاری باهم به جا گذاشتند! بختیاری زاده مربی موقت استقلال هفته های پایانی لیگ نوزدهم سرمربی شهرخودرو شد و عنابی‌پوشان در هفته بیست‌ونهم در لیگ نوزدهم میهمان سپاهان بودند که بازی با برتری 2 بر صفر تیمِ اصفهانی به پایان رسید و بعد از این مصاحبه، مهدی رحمتی دروازه بان شهرخودرو از سوی بختیاری زاده  متهم به کم‌کاری شد و اختلاف به‌وجود آمده با بختیاری‌زاده زمینه‌ساز اخراج رحمتی از تیم شهرخودرو شده و این پایان دوران بازیگری رحمتی بود!
تابلوی نتایج
*مس رفسنجان صفر - شمس آذر قزوین یک
*نساجی مازندران یک – ملوان انزلی یک
*ذوب آهن  صفر - آلومینیوم اراک 4
*خیبر خرم آباد صفر - گل گهرسیرجان صفر
شنبه 14 مهر
*پرسپولیس- چادرملوی اردکان    ساعت 17
*استقلال خوزستان- سپاهان     ساعت 19
*هوادار- استقلال         ساعت 20
10 شماره آخر