printlogo


«دایناسور» پژمان منقرض شد
مصطفی قاسمیان 

​​​​​​​
وقتی دست‌اندرکاران اکران، فهرست فیلم‌های نوروز 1404 را با حضور 2 کمدی از پژمان جمشیدی، طراحی می‌کردند، احتمالاً حتی ذره‌ای به شکست فیلم‌های این دور اکران فکر نمی‌کردند. چرا باید پول سازترین ستاره یک دهه اخیر سینما که طی سال‌های اخیر تنها ذکر نامش به معنای گیشه موفق کمدی‌ها بوده، آن هم در بهترین زمان اکران نتواند فیلم‌هایش را نجات دهد؟ اما این اتفاق افتاد و او در «دایناسور» که تا حد زیادی از خنداندن تماشاگر ناتوان بود و در «کوکتل مولوتف» هم با وجودی که بهتر ظاهر شد، همچنان آن پژمان بامزه همیشگی نبود.
این‌ها اما همه واقعیت نیست و این ستاره سینما در چهل و سومین جشنواره فیلم فجر هم چندان موفق ظاهر نشد. او در این دوره، «آنتیک» ساخته هادی ناییجی را هم داشت که آن‌جا هم چندان نتوانست لبخندی به لب تماشاگران بیاورد و به شکلی عجیب، قافیه را به زوج امیر نوروزی و فرزین محدث باخت.
حال پرسش این جاست: چه شده که اوضاع پژمان جمشیدی «میزان» نیست؟ آیا نمک او از بین رفته؟ آیا در کمدی‌ها تمرکز ندارد و بیشتر انرژی‌اش را برای درام‌های جدی و مهم می‌گذارد؟ یا دوران او گذشته و تهیه‌کنندگان کم‌کم باید به فکر یافتن ستاره‌های تازه سینمای کمدی باشند؟
هرچه هست، ستاره پول ساز سینما که در سال‌های اخیر، حداقل یک نقش‌آفرینی خوب در درام خوبی به نام «علف‌زار» داشت، با وجود حال بد کمدی‌های اخیرش، همچنان از یک شانس دیگر برای جلب نظر مخاطب عام سینمای کمدی برخوردار است؛ «خانه ارواح» به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده که قرار است در اکران دوم بهار روی پرده برود. آیا پژمان جمشیدی با موفقیت به صدر گیشه برخواهد گشت یا شکست دیگری در کارنامه خود خواهد دید؟