printlogo


عبارت‌های کلیدی برای موفقیت در کار

یک متخصص ارتباطات به تازگی چند عبارت ساده را معرفی کرده که افراد باهوش از آن‌ها برای برجسته شدن در محل کار و دستیابی به موفقیت استفاده می‌کنند. به گفته «جسیکا چن» که به افراد آموزش می‌دهد چگونه از کلمات برای پیشرفت خود استفاده کنند، کارمندان برای جلب توجه دیگران نباید لزوماً حضور پررنگی در جمع داشته باشند. به گزارش «فرادید» مهم این است که با هوشمندی عمل کنید تا هنگامی که در بحثی شرکت می‌کنید، دیگران به سخنانتان گوش دهند.
من متوجه منظورت هستم| اولین عبارت ساده‌ای که می‌تواند نشان‌دهنده هوشمندی و دقت شما باشد، این است که بگویید: «من متوجه منظورت هستم». چن توضیح می‌دهد که «افرادی که ارتباطات قوی دارند، می‌دانند برای این که دیگران به ایده‌هایشان گوش دهند، در ابتدا باید به آن‌ها احساس شنیده شدن بدهند». چن توصیه می‌کند که به جای این که وسط حرف همکار خود بپرید و نظرتان را مطرح کنید، «با دقت گوش دهید و منتظر بمانید تا صحبت طرف مقابل تمام شود». وقتی که صحبت خود را با عبارت «من متوجه منظورت هستم» آغاز می‌کنید، به فرد مقابل نشان می‌دهید که «به نظر و افکار او احترام می‌گذارید، حتی اگر با او مخالف باشید».
من از این موضوع خوشحال یا هیجان‌زده هستم| دومین عبارتی که چن پیشنهاد می‌کند، این است: «من از این موضوع خوشحال یا هیجان‌زده هستم». به گفته چن، بسیار مهم است به جای این که تنها بر منطق تکیه کنید، با مردم از نظر احساسی هم ارتباط برقرار کنید. برای این که ارتباطات مؤثری داشته باشید، می‌توانید از احساسات استفاده کنید و داستان‌هایی را در صحبت‌هایتان بگنجانید.
این اطلاعات جدیدی است که به آن دست یافته‌ام| سومین عبارتی که به گفته چن می‌تواند به موفقیت منجر شود، این است: «این اطلاعات جدیدی است که به آن دست یافته‌ام». یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که می‌توانید در محل کار انجام دهید، درخواست کردن چیزی است که می‌خواهید. دیگری این است که به شکل هوشمندانه‌ای پیش بروید تا پاسخ بگیرید. در حالی که بسیاری از افراد پیگیری‌های خود را با عباراتی مثل «سلام، دارم پیگیری می‌کنم» آغاز می‌کنند، افراد موفق مطمئن می‌شوند که در حین یادآوری موضوع، اطلاعات جدیدی را هم ارائه دهند.