printlogo


تحلیل روز
ما و بازدارندگی علیه تل آویو


الله کرم مشتاقی

intenational@khorasannews.com

آیا وعده صادق۲ می تواند بازدارندگی علیه رژیم صهیونیستی ایجاد کند؟ واقعیت آن است که باید تعریف کلاسیک بازدارندگی در مقابل اسرائیل را کنار بگذاریم! اسرائیل برآمده از اندیشه صهیونیسم است. اندیشه‌های منحطی مانند صهیونیسم معتقد به تهاجم دایمی هستند. صهیونیسم شکل تزئین شده داعش است با رنگ و لعاب و بَزَک غرب. همچنان که نمی‌توان علیه کارتل های قاچاق انسان و مواد مخدر بازدارندگی ایجاد کرد، تلاش برای بازدارندگی علیه داعش و صهیونیسم و تکفیری‌ها نیز ناممکن است.
مقام معظم رهبری هیچ گاه از واژه بازدارندگی برای اسرائیل استفاده نکرده اند. رهبر معظم انقلاب همیشه از واژه هایی چون تنبیه سخت، سیلی محکم، انتقام و خون خواهی، برای توصیف اقدام علیه رژیم صهیونیستی استفاده می کنند. اسرائیل از نگاه ایشان چونان «باندی تبهکار» است که تا زمانی که متلاشی نشود، باید منتظر جنایت آفرینی‌هایش بود.
راه چاره چیست؟ همان راهی که علیه داعش به کار برده شد. اسرائیل باید مانند داعش تحت فشار دایمی قرار گیرد. نباید تصور کرد که این گرگ زخم خورده درنده خو، از حمله دست بر می دارد. اسرائیل دست به جنایات جدید خواهد زد، ایراد و نقص از وعده صادق۲ نیست، بلکه بنیان های فکری صهیونیسم قائل به جنایت علیه دیگران است. آن چه مهم است این است که باید ضربات محور مقاومت علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی آن قدر ادامه یابد تا ماشین جنگی آن متوقف شود. البته توقف این ماشین دایمی نخواهد بود، مگر این که اجزای آن مستهلک شود و از بین برود.