printlogo


سینمای جهان
«جوکر 2» در بحران

​​​​​​​

دنباله فیلم «جوکر» در حالی به فروش پیش‌افتتاحیه ۷ میلیون دلاری در آمریکا رسید که قسمت اصلی این فیلم در شرایطی مشابه تقریبا دو برابر فروخته بود.
به گزارش ایسنا، پیش‌بینی می‌شود فیلم «جوکر: جنون مشترک» محصول کمپانی برادران وارنر به فروش افتتاحیه ۵۰ میلیون تا ۶۰ میلیون دلاری در اکران داخلی (آمریکای شمالی) برسد و با احتساب نمایش‌های پیش افتتاحیه در مجموع اکران آغازین، افتتاحیه ۷۰ میلیون دلاری را رقم بزند، این در حالی است که در سال ۲۰۱۹، قسمت اول فیلم «جوکر» به فروش آغازین خیره‌کننده ۹۶.۲ میلیون دلار دست یافت و در ادامه راه خود، به فروش یک میلیارد دلاری در سراسر جهان رسید.
«جوکر: جنون مشترک» ساخته تاد فیلیپس با درجه سنی «R»اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم ونیز و با بازخوردهای متفاوت از سوی منتقدان و مخاطبان تجربه کرد. دنباله «جوکر» سفری بسیار کندتر است که بر زندگی داخلی دو بازیگر اصلی خود تمرکز دارد. منتقدان زیبایی کلی فیلم، نقش آفرینی و مسائل فنی آن را ستایش کرده اند و نحوه روایت آن را مورد نقد قرار داده‌اند.
«جوکر ۲» از آخر این هفته در همه بازارهای بین‌المللی به جز ژاپن و چین نیز اکران خود را آغاز می‌کند و کمپانی برادران وارنر امیدوار به فروش آغازین بین‌المللی ۸۰ تا ۸۵ میلیون دلاری است.
«جوکر» سال ۲۰۱۹ در ۱۲ شاخه جوایز آکادمی اسکار از جمله بهترین فیلم، کارگردانی و فیلم نامه اقتباسی نامزد اسکار شد و در نهایت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد و بهترین موسیقی متن را کسب کرد.