printlogo


حضور پررنگ فرزندان رهبر انقلاب در نماز جمعه، دفتر حزب ا... و عیادت از مجروحان لبنانی چه پیام هایی را با خود به همراه داشت؟ 
مباهله با صهیون 

​​​​​​​گروه سیاسی
Political@khorasannews.com
در میانه اوج تهدیدات نظامی اسرائیل و تلاش دشمن برای ایجاد ناامیدی در دل رزمندگان و مردم، آیت‌ا... خامنه‌ای با حضور مستقیم خود در صحنه نبرد، حس آرامش و اطمینان را به جامعه ایران و محور مقاومت تزریق کردند. ایشان با این اقدام نشان دادند که در برابر هر تهدیدی، این رهبری است که با شجاعت و عزم راسخ، نخستین نفر در مقابل دشمن می‌ایستد و از حقوق ملت دفاع می‌کند. این حضور تاریخی باطل السحر تمام هجمه رسانه ای غرب علیه ایران و محور مقاومت در چند سال اخیر بود. نکته جالب توجه اما که کمتر به آن توجه شد حضور همه فرزندان رهبر انقلاب در خطبه های نماز جمعه بود. فرزندان رهبر انقلاب که هم‌راستا با سیاست و توصیه های پدرانه رهبر انقلاب، 
میانه ای با رسانه ندارند؛ این روزها و زیر سایه تحولات امنیتی در غرب آسیا و اوج گیری تهدید ها علیه جمهوری اسلامی حضور پررنگ تری در رسانه ها داشتند. این موضوع اما محدود به نماز جمعه نبود؛ کمی قبل تر نیز شاهد حضور فرزندان رهبری در رسانه ها بودیم. در همین راستا و  بر خلاف رویه مرسوم که به طور معمول  از اعضای بیت رهبری نمایندگانی همچون حجج اسلام گلپایگانی و یا  حجازی پیام تبریک و تسلیت رهبر انقلاب را ابلاغ می کردند؛ این بار اما در جریان شهادت سید حسن نصر ا... ، فرزندان رهبر انقلاب با حضور در دفتر حزب‌ا... لبنان در تهران و دیدار با آقای «عبدا... صفی‌الدین» نماینده این جنبش، پیام تبریک و تسلیت رهبر انقلاب را ابلاغ کردند. 
آن ها پس از این دیدار و ابلاغ پیام رهبری به نمایندگی از ایشان با حضور در بیمارستانی که مجروحان لبنانی در آن حضور داشتند، از آنان عیادت   و پیام رهبر انقلاب را به آنان ابلاغ کردند. حضور آنان در بحبوحه اوج گیری تنش ها میان تهران و تل آویو پیام آور اقتدار بود. حضور آنان نه تنها پاسخ محکمی به یاوه گویی های رسانه های زرد آن سوی مرزها بود که می گفتند رهبر انقلاب به همراه خانواده   از بیم جان خود از تهران خارج شده است؛ بلکه نشان
 می داد رهبر انقلاب چنان به نیروهای مسلح و دفاعی ایران اطمینان دارد که تهران پایتخت ایران  امن ترین جا برای او و خانواده اش است. اینکه فرزندان رهبر معظم انقلاب بعد از ترور سید مقاومت  با هم در دفتر حزب ا... در تهران حاضر می شوند و یا با همین ترکیب به دیدار مجروحان لبنانی در بیمارستان می روند و خود آقا نیز بعد از ترور شهید سید حسن نصر ا... خطبه می‌خواند، یک پیام اصلی بیشتر ندارد: ‏اگر تهدیدی متوجه مردم ایران شود، همانند دوران دفاع مقدس خود ما در وسط میدان کنار مردم ایستاده ایم. در واقع باید گفت حضور رهبرانقلاب  و فرزندان ایشان در نماز جمعه تهران به معنی واقعی کلمه یک مباهله با رژیم بزدل صهیونیستی بود! "فمن حاجک فیه من بعد ما جاءک من العلم فقل تعالوا ندع ابناءنا و ابناءکم..." نباید از یاد برد که  بعد از ترور سید حسن نصرا... تهدیدات اسرائیل به اوج خود رسیده بود به نحوی که رسانه‌های صهیونیستی و برخی مقامات رژیم به خود جرئت تهدید شخص اول ایران را داده بودند و حضور ایشان در دیدار با نخبگان و عیادت فرزندان ایشان از جانبازان حمله تروریستی بیروت همه نقش های تل آویو برای گسترش چتر ترس بر ایران را نقشه بر آب کرد. 
شجاعت در چارچوب عقلانیت انقلابی 
در کنار این شجاعت و از خود گذشتی و مباهله مستقیم با رژیم صهیونیستی، توجه رهبر انقلاب همواره نشان داده که انقلابی بودن او در چارچوب عقلانیت و حکمت بسط پیدا کرده است. ایشان با توکل و توسل به خداوند، بارها و بارها از وقوع جنگ‌های بزرگ و تهدیدات نظامی علیه ایران جلوگیری کرده‌اند. از بعد انقلاب کمربندی از جنگ و خونریزی ایران را فراگرفت ولی با تدبیر رهبر انقلاب امنیت ایران حفظ شد. از جنگ عراق و کویت، تا تهدیدات طالبان و حملات آمریکا به عراق و افغانستان، تا بحران‌های داعش، گروهک های تکفیری و تروریستی، رهبر انقلاب با تصمیمات دقیق خود، توانسته‌اند سایه جنگ را از سر ملت ایران دور کنند و امنیت کشور را حفظ نمایند. پس از شهادت بزرگانی همچون حاج قاسم سلیمانی و اسماعیل هنیه و همچنین رئیس جمهور رئیسی باز هم آیت‌ا... خامنه‌ای با حضور در صحنه‌، از تلاطم‌های سیاسی و اجتماعی جلوگیری کردند و اجازه ندادند که جامعه به سوی اختلاف یا بی‌ثباتی سوق یابد. در حادثه اخیر و پس از شهادت سید مقاومت، این تدبیر و میدان‌داری بار دیگر به نمایش گذاشته شد. رهبر انقلاب با آرامش‌بخشی به مسئولان و ملت، مانع از گسترش حس ناامنی در کشور شد. 
رهبری برای محور مقاومت
خطبه عربی رهبر انقلاب نیز که به شکلی بلیغ ایراد شد، موجب آرامش رزمندگان حزب ا... و حماس شد. حضور شخص ایشان در صحنه و پیام‌های قوی به مبارزان حزب‌ا...، حماس و دیگر گروه‌های مقاومت، نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران نه تنها از جبهه مقاومت حمایت می‌کند، بلکه در صورت لزوم، رهبر انقلاب شخصاً نقش رهبری در این مبارزه را ایفا خواهد کرد. این پیام روشن به مبارزان فلسطینی و لبنانی این است که ایران همچنان پشتیبان قاطع آنان در مبارزه با رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان است. حضور پررنگ رهبری در این صحنه مورد تمجید ویژه مردم عرب زبان غرب آسیا نیز قرار گرفت و کابران عرب در شبکه های اجتماعی به طعنه به حکام عرب از شجاعت و صراحت آیت ا... خامنه‌ای برای دفاع از مظلومان تقدیر کردند.