printlogo


سینمای جهان
تحسین تاد فیلیپس توسط کاپولا

دنباله «جوکر» به اولین فیلم کمیک هالیوودی بدل شد که امتیاز D را در سایت سینمااسکور دریافت می‌کند و حتی با شکستی بدتر از شکست «مگالوپولیس» کاپولا که امتیاز +D  را دریافت کرد، مواجه شد.
به گزارش مهر، در حالی که فیلم جدید کاپولا همچنان در گیشه سینماها ناموفق است، او به حمایت از تاد فیلیپس برای ساخت «جوکر: جنون مشترک» برخاسته که مانند فیلم خودش با مشکل مواجه شده است.
دنباله «جوکر» که از پنج شنبه شب راهی سینماها شد و امروز تکلیفش روشن می شود که چقدر در اولین آخر هفته اکرانش فروش کرده، اولین فیلم کمیک هالیوودی است که امتیاز D را دریافت کرده و بسیار پایین تر از انتظار ظاهر شده است. مشکل هم از آن جا ناشی شده که موزیکال بودن فیلم جدید ترکیبی غیرمعمول را رقم زده که احتمالاً طرفداران در انتظارش نبودند.
کاپولا در پیامش خطاب به فیلیپس گفته همیشه از فیلم‌های او شگفت‌زده شده و لذت برده است. او همچنین گفت تماشاگران سینما ممکن است برای فیلمی مانند «جوکر: جنون مشترک» آماده نباشند. وی افزود: «از زمان نمایش فوق‌العاده «خماری» او همیشه یک قدم جلوتر از تماشاگران بوده و هرگز آن‌چه را انتظار دارند، انجام نداده است.»سه هفته پیش ارزیابی فروش «جوکر ۲» در گیشه ها در اولین آخر هفته اکران ۷۰ میلیون دلار شده بود. در حالی که افتتاحیه داخلی فیلم اول ۹۶ میلیون دلار بود، باز هم فروش ۷۰ میلیون دلاری رقم قابل توجهی بود. با این حال با شروع بررسی‌ها برای میزان تاثیرگذاری فیلم، علاقه کاهش یافت و افت قابل توجهی در ارزیابی ها به وجود آمد و احتمال فروش ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلاری برای آن مطرح شد. اکنون با فروش ۲۰ میلیون دلاری روز جمعه به نظر می رسد فروش افتتاحیه «جنون مشترک» در حد متوسط ۴۰ میلیون دلار باشد.
جای گرفتن در کلوپ امتیاز D سینمااسکور تنها عامل مشترک کاپولا و فیلیپس در فیلم های جدیدشان نیست. کاپولا در پست اینستاگرام خود گفت مفتخر است که لارنس شر، فیلم‌بردار «جوکر ۲» گفته فیلم موزیکال کاپولا در سال ۱۹۸۱ (که یک شکست تجاری بود) الهام بخش جوکر دوم بوده است.