printlogo


حضور سید حسن خمینی و علی لاریجانی در تلویزیون و تحلیل شرایط حاکم بر منطقه مبتنی بر نگاه ملی مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت 
همبستگی در قاب سیمای ملی 

مجاور - بی تردید مهلک ترین موشک برای صهیونیست ها، اتحاد مردم ایران است. اتحادی که در نماز جمعه 13 مهر به نمایش گذاشته شد و آحاد ملت از هر فکر و گروهی در مانور اقتدار حضور پیدا کرده بودند.  پس از همبستگی عمومی مردم در برابر دشمن صهیونیستی، این روزها چهره‌های مختلفی و البته متفاوتی در قاب سیمای ملی حضور پیدا کرده و در باره تحولات غرب آسیا و کم و کیف مواجه ایران با رژیم صهیونیستی سخن می‌گویند. سید حسن خمینی و علی لاریجانی از جمله این افراد بودند. کسانی که البته هرچند از سد شورای نگهبان عبور نکرده بودند ولی حالا به نظر در چارچوب همبستگی و وفاق ملی در قاب تلویزیون قرار گرفته و به باور برخی تحلیلگران سیاست دیگری در پیش گرفته شده است. در این میان اما اظهارات سید حسن خمینی، ادبیات صریح و قاطعانه او در برابر صهیونیست‌ها مبتنی بر نگاه ملی و مردمی بازتاب زیادی در رسانه‌ها پیدا کرد که بخش‌های مهم آن را می‌خوانید: 
*  این غده سرطانی مجموعه‌ای است که هر از گاهی می‌تواند این جا متاستاز بدهد و منطقه‌ای را به آشوب بکشد. بعد هم در طول تاریخ اسرائیل چه کسانی که با او صلح کرده‌اند و چه کسانی که جنگیده‌اند، جز از طریق قدرت هیچ چیزی نصیب‌شان نشده است.
 *  اگر فکر کنیم کاری به اسرائیل نداشته باشیم، آن‌ها هم با ما کار ندارند، غلط است. اسرائیل به دنبال تغییر نظم در منطقه است و برای به دست آوردن این هر کاری خواهد کرد.
*  بازدارندگی به قدرت است و به لبخند نیست. من موافق هرگونه مذاکره‌ای هستم اما این را بدانید که دستکش‌های مخملی بازوان چدنی دارد. اگر دست شما چدنی نباشد، در دست مخملی له می‌شود. کار آقای عراقچی هم بسیار شجاعانه و قابل تقدیر بود و حتی کار آقای پزشکیان که سوار هواپیما شد و به قطر رفت هم شجاعانه و ارزشمند بود. شجاعت یک مقوله بسیار مهمی است.
*  شهادت یک مفهوم بسیار بالایی است. سید حسن حقش بود در قاب مبارزه با صهیونیست شهید شود. من معتقدم به چیزی که مطلوبش بود، رسید. این تعبیر امام که شهادت هنر مردان خداست، واقعا هنر است این طور نیست که به هر کسی بدهند.
* دست نتانیاهو تا آرنج به خون آغشته است و ممکن است مردم ایران به هرکسی تن بدهند جز آقای نتانیاهو، ضمن اینکه آقای سید حسن نصرا... قلب ماست و برادران سپاه هم که پاره‌های تن مردم هستند، ایرانی که شما هیچ علاقه‌ای به او نداشته باشید را هم نتانیاهو غلط می‌کند که بکشد؛ حتی اگر آن ایرانی ضد انقلاب باشد. یک اسرائیلی حق ندارد دستش را روی ایرانی بلند کند. معنا ندارد آقای نتانیاهو بخواهد برای این مملکت تصمیم بگیرد.
* اسرائیل عامل ناامنی در منطقه ماست،  وقت آن است که بازدارندگی نظامی ما یک سطح بالا برود.
"این منطق انقلاب خمینی است"
این اظهارات سید حسن خمینی  واکنش‌های زیادی در فضای مجازی پیدا کرد. کاربری نوشت: «میزان پختگی کلام سیدحسن بیشتر از گذشته شده؛ نگاهشون به دسته‌بندی مقاومت منطقه در تاریخ معاصر هم جالب بود؛» کاربر دیگری نوشت: «این منطق انقلاب خمینی است که می‌گوید یک اسرائیلی حق ندارد دست روی یک ایرانی ضد انقلاب بلند کند. آن هم منطق ضدانقلاب است که می‌گوید اسرائیل باید بزند تا چندمیلیون ایرانی کشته شوند تا شاید براندازی شود و شازده و ‌مامانش به آرزوی بچگی‌اش برسد. انتخاب با شماست» کاربری دیگری نوشت‌: «مواضع ایران گرایانه سیدحسن خمینی در دفاع از شهروندان ایرانی، حتی شهروندان مخالف نظام در برابر حملات اسرائیل، شایسته تقدیر و حمایت است.» علی قلهکی فعال رسانه‌ای نیز تفسیر متفاوتی از حضور سید حسن خمینی در قاب تلویزیون داشت و نوشت: «از معدود دفعاتی‌ است که سیدحسن خمینی، آنتنِ زنده آن هم در شبکه۱ صداوسیما و در پربیننده‌ترین تایم آن را دریافت کرده؛ ابتدای ماجرای ۷ اکتبر نیز برادرِ خوش‌آینده‌ او (سیدعلی خمینی) از نجف به صورت زنده در آنتن صداوسیما پدیدار شد. به‌نظر می‌رسد در سطوحِ بالا اتفاقاتی در جریان است!» در این میان اما حضور علی لاریجانی هم مورد توجه برخی تحلیلگران قرار گرفت. در همین راستا سردبیر هم میهن نوشت: «لاریجانی پس از مدت‌ها که از قبیله محذوفان و مغضوبان بود و جز دعوت به برخی سخنرانی‏‌های رهبری و عناوینی مشورتی جایی در ساخت سیاسی ندارد، در میانه بحران به خانه قدیمی‏‌اش فرا خوانده شد تا مشخص شود غیر از رادیکال‌های پرسروصدا و کارشناسان معمول سیما، دیگرانی هم هستند که ضمن مخالفت مبنایی با اسرائیل، صحنه سیاست و معادلات منطقه و جهان را پیچیده و درهم‏ تنیده می‏‌بینند.»