printlogo


نگاهی به لیست جدید تیم ملی برای بازی با ازبک ها
2 سرخابی همچنان در لیست سیاه قلعه نویی!


سارا مسیحا
info@khorasannews.com
 امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از پایان رقابت‌های هفته هفتم لیگ برتر فوتبال کشور اسامی ۲۷ بازیکن را برای حضور در اردو اعلام کرد و بر اساس آن علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند و سیدحسین حسینی، علی نعمتی، شجاع خلیل زاده، محمد دانشگر، امین حزباوی، محمدمهدی زارع، میلاد محمدی، ابوالفضل جلالی، صالح حردانی،  آریا یوسفی، سعید عزت الهی، محمد کریمی، محمد قربانی، سامان قدوس، امید نورافکن، محمد محبی، مهدی ترابی، مهدی قایدی، علیرضا جهانبخش، علی قلی زاده، جواد حسین نژاد، سردار آزمون، مهدی طارمی، امیرحسین حسین زاده و شهریار مغانلو.محمد دانشگر، مهدی مهدی زارع، جواد حسین‌نژاد، محمد محبی، امیرحسین حسین‌زاده و شهریار مغانلو 6 چهره جدید حاضر در لیست تیم ملی نسبت به اردوی گذشته هستند. ملی پوشان داخل کشور ظهر دیروز باید خود را در هتل المپیک تهران به کادر فنی تیم ملی معرفی می کردند و لژیونرها هم با هماهنگی کادرفنی مستقیما راهی تاشکند شده اند. از جمله سردار آزمون، سامان قدوس، مهدی قائدی، شهریار مغانلو و سعید عزت‌اللهی پنج بازیکن ایرانی حاضر در لیگ امارات که روز گذشته به تاشکند رفتند و قرار است یکی از مربیان تیم ملی در آنجا آنها را تمرین دهد تا سایر ملی پوشان به آن ها ملحق شوند. تیم ملی که دیروز نخستین تمرینش را انجام داد پیش از ظهرامروز با پرواز چارتر به تاشکند سفر خواهد کرد تا 19 مهر ماه سومین دیدار خود را در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2026 مقابل ازبکستان برگزار کند.
غضب ادامه دار علیه رضائیان و نوراللهی
لیست جدید تیم ملی حاوی نکاتی است از جمله دعوت نکردن از احمد نوراللهی و رامین رضائیان دو بازیکن سابق تیم ملی که از قضا عملکرد خوبی هم در فصل جاری داشته اند. امیر قلعه نویی با وجود توصیه پیش‌کسوتان و کارشناسان برای دعوت از آن ها حاضر نشد تن به این کار بدهد. از طرفی دعوت از محمد دانشگر مدافع باتجربه سپاهان سورپرایز لیست جدید تیم ملی بود که به نظر می رسد به خاطر مصدومیت محمدحسین کنعانی زادگان او به تیم ملی دعوت شده است. این در حالی است که خبری از سامان فلاح مدافع جوان استقلال در لیست تیم ملی نیست آن هم در شرایطی که شعار قلعه نویی و خواسته اهالی فوتبال و مردم جوان‌گرایی است. گفته می شود این بازیکن به خاطر درگیری با شجاع خلیل زاده در دیدار فصل گذشته تیم های تراکتور و گل گهر دیگر به تیم ملی دعوت نمی شود! نکته قابل توجه دیگر دعوت از سید حسین حسینی دروازه بان استقلال است که در شش بازی فصل جاری کلین شیت نداشته و 5 پنالتی هم دریافت کرده است. انتظار می رفت کادرفنی تیم ملی از محمدرضا اخباری دروازه بان گل گهر که بیشترین کلین شیت فصل را دارد دعوت کنند اما خبری از او هم نیست.
رکوردداری سپاهان در فهرست تیم ملی
سپاهان مثل اردوی قبلی با 6 بازیکن، بیشترین نماینده را در فهرست تیم ملی ایران دارد که البته دانشگر جای جواد آقایی‌پور را گرفته است.تراکتور یک ملی پوش بیشتر در اردوی تیم ملی دارد و امیرحسین حسین‌زاده هم به جمع بیرانوند، خلیل‌زاده و ترابی اضافه شده و با عملکرد درخشان در هفته‌های اخیر به فهرست قلعه‌نویی رسیده است.تعداد 2 بازیکن استقلال در لیست تیم ملی تغییری نکرده اما پرسپولیس به دلیل مصدومیت حسین کنعانی زادگان، نسبت به اردوی گذشته یک بازیکن کمتر در اردوی تیم ملی دارد و فقط میلاد محمدی به لیست ایران رسیده است.