printlogo


تازه های مطبوعات

جمهوری اسلامی-متأسفانه در ماه‌های اخیر، تحرکاتی از ناحیه حکومت خودخوانده طالبان برای نفوذ در چابهار به بهانه اقدامات تجاری صورت گرفته است.دولت چهاردهم و شخص رئیس‌ جمهور پزشکیان باید هرچه زودتر برای انتخاب نماینده خود در امور افغانستان وارد عمل شود و جلوی تحرکات مشکوک کنونی را که بخشی از آن‎ها به تلاش برای واگذاری زمین‌های چابهار به افغان‌ها مربوط می‌شود، بگیرد.
فرهیختگان - گردش مالی حراج تهران در سال ۱۴۰۲ دوبرابر بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد است.  حراج تهران تنها در سال ۱۴۰۲ در سه حراجی برگزارشده، رقمی حدود ۵۱۷ میلیارد تومان فروخته است؛ البته این عدد تنها میزان رقم مزایده‌هاست و خود حراجی تهران براساس مبلغ فروش هر اثر، حداقل ۱۰ درصد حق‌الزحمه می‌گیرد؛ یعنی در سال ۱۴۰۲ حراج تهران توانسته رقمی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان را از سه حراجی -فارغ از مبلغ دریافتی از اسپانسر- داشته باشد؛ رقمی که برابر است با بودجه معاونت فرهنگی ارشاد در سال۱۴۰۱. 
هم میهن - دیدار رئیس جمهور با  جمعی از نمایندگان و اعضای «جبهه پایداری»  از چند منظر اهمیت دارد: نخست صراحت مسعود پزشکیان است که هرچند سخنان چهره‌های شاخص رقیب انتخاباتی خود را شنیده اما اصطلاحاً جوگیر نشده.دوم: جبهۀ پایداری اگرچه یکی از اضلاع اصولگرایی است اما رادیکال‌ترین آن‎هاست و کاملاً با اصولگرایی میانه و حتی جناح قالیباف تفاوت دارد. سوم: زمان این دیدار هم مهم است. چهارم: دیدار رئیس‌جمهور با اعضای ارشد مهم‎ترین تشکل سیاسی رقیب از یک منظر به رسمیت شناختن تحزب است و چون با رقیبی از جنس پایداری شروع شده، دست او را برای ادامه این روند با دیگر تشکل‌ها باز می‌گذارد.
کیهان - درست وسط بزرگ‌ترین نبرد بین حق و باطل عده‌ای مجددا بحث FATF (گروه ویژه اقدام مالی) را به میان کشیده‌اند ...آیا به میان کشیدن مبحث منسوخ و خطرناکِ FATF که در دولت آقای روحانی 39 خواسته از 41 خواسته آن به اجرا گذاشته شده و تبعات خسارت‌بار آن هنوز حس می‌شود، وسط یک جنگ بزرگ، ترکیبی و سرنوشت‌ساز، اتفاقی است؟!