printlogo


خراسان آنلاین شد


برند|  مخاطبان فرهیخته روزنامه خراسان در کنار بهره‌مندی از نسخه کاغذی روزنامه، از سال‌ها پیش می‌توانستند از طریق سایت روزنامه خراسان به نشانی www.khorasannews.com به صورت رایگان نسخه الکترونیکی روزنامه را نیز دریافت کنند. موسسه فرهنگی هنری خراسان جزو اولین رسانه‌هایی بود که این امکان را برای مخاطبان خود ایجاد کرد که خوشبختانه با استقبال خوب آنان نیز مواجه شد. به خصوص در شرکت‌ها و ادارات، افراد می‌توانستند به راحتی و تنها با یک کلیک همه مطالب روزنامه را دریافت و مطالعه کنند. اینک موسسه فرهنگی هنری خراسان، در تازه ترین اقدام خود، از سایت جدید خراسان با نام «خراسان آنلاین» و با نشانی www.khorasanonlin.ir رونمایی کرده است. خراسان آنلاین که همچون گذشته در شبکه‌های اجتماعی و سکوهای داخلی و خارجی با نشانی @khorasanonlinenews در دسترس مخاطبان است، اکنون از طریق وب‎سایت نیز ارتباط دوسویه و تعاملی خود با مخاطبانش را تقویت کرده است. هرچند امکان دسترسی به سایت روزنامه مکتوب خراسان از مسیر www.khorasannews.com همچنان فراهم است.
قابلیت‌های سایت جدید خراسان آنلاین
اما از قابلیت های سایت جدید خراسان می توان به این موارد اشاره کرد:
 مخاطبان روزنامه خراسان همچون گذشته می‌توانند نسخه PDF روزنامه خراسان را به تفکیک صفحات موردعلاقه خود در اختیار داشته باشند و با کلیک بر روی هر مطلب دلخواه به محتوای متنی آن مطلب نیز دسترسی یابند و امکان هرگونه بهره برداری اعم از اشتراک گذاری و بارگذاری در شبکه های اجتماعی را نیز دارند.
 همچنین این امکان برای مطالب روزنامه خراسان رضوی (روزنامه صبح استان خراسان رضوی) و ضمیمه زندگی سلام (ضمیمه روزانه روزنامه خراسان با محتوای سبک زندگی) وجود دارد و نسخه PDF و متنی هر کدام در سایت جدید خود وجود دارد و در اختیار مخاطب قرار گرفته است.
 به غیر از نسخه PDF صفحات، مخاطبان گرامی خراسان می‌توانند در صفحه اصلی سایت خراسان آنلاین از طریق پنجره‌ها و ستون‌های طراحی شده به برش‌هایی از مطالب جذاب روزنامه نیز دسترسی پیدا کنند.
 سایت جدید خراسان آنلاین در کنار بازنشر و بارگذاری مطالب منتشرشده در روزنامه به صورت متنی و PDF، ماموریت ویژه‌ای در «بازتولید» مطالب روزنامه با استفاده از ابزارهای چند رسانه‌ای دارد. مخاطبان می‌توانند گزارش‌های روزنامه خراسان را در قالب‌های متنوع پادکست، گزارش ویدئویی، موشن‌گرافی، اینفوگرافی و... از پنجره چندرسانه‌ای در سایت خراسان آنلاین دنبال کنند، در واقع خراسان آنلاین، کمک کرده است تا علاوه بر این که «خراسان» خواندنی است، از حالا «شنیدنی» و «دیدنی» هم باشد.
 در کنار بازنشر و بازتولید مطالب روزنامه خراسان، تحریریه خراسان آنلاین ماموریت مهم دیگری در تولیدات ویژه رسانه‌ای به خصوص در فضای رسانه‌ای مشهد و خراسان رضوی دارد. خوشبختانه تولیدات اختصاصی خراسان‌آنلاین در فضای مجازی نیز بازخورد مناسبی داشته است.
 مخابره اخبار لحظه‌ای ایران و جهان، سومین ماموریت تحریریه خراسان آنلاین است. برخلاف گذشته که سایت خراسان نیوز، تنها مطالب روزنامه را بارگذاری می‌کرد، اکنون خراسان‌آنلاین در سرویس‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، ورزش، حوادث، فرهنگ و هنر، جامعه، سبک زندگی، استان‌ها، افغانستان و... به صورت آنلاین به انتشار اخبار و گزارش‌های هر حوزه می‌پردازد.
 ستون «تحلیل روز» خراسان آنلاین سعی دارد، روزانه مقالات، تحلیل‌ها و یادداشت‌های مختلف در سایر روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها را منتشر کند تا مخاطبان با قلم‌ها و نگاه‌های متفاوت به موضوعات مختلف سیاسی، فرهنگی، هنری، اقتصادی و ... آشنا شوند و نظرات سایر روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌‎ای را نیز مطالعه کنند. ستون «پیشنهاد سردبیر» نیز به بازنشر مهم‌ترین و برگزیده‌ترین اخبار روز می‌پردازد.
 از دیگر قابلیت‌های مهم برای خراسان آنلاین، تعامل دوسویه با مخاطب و بهره مندی از نظرات آنان است. علاوه بر این‎که مخاطبان می‌توانند درباره هر کدام از مطالب منتشرشده در سایت نظر خود را اعلام کنند، امکان دیگری که سایت جدید خراسان آنلاین پیش روی مخاطبان می‌گذارد، شرکت در نظرسنجی‌های روزانه و البته در حوزه‌های مختلف است.
 دنیای امروز، دنیای مدیا، فیلم و عکس است. خراسان آنلاین در سایت جدید خود، تلاش کرده جایگاه ویژه ای برای تولیدات مولتی‌مدیای سایر رسانه‌ها مهیا کند.
با اسکن این کد، همین حالا می توانید وارد سایت خراسان آنلاین شده و در لحظه از اخبار مهم ایران و جهان مطلع شوید.