printlogo


تازه های مطبوعات


فرهیختگان -ردّ افراد مختلف و بعضا متعهد به انقلاب اسلامی در گزینش‌های اداری در دهه‌های اخیر، عموما منجر به دلخوری، بغض و درنهایت نارضایتی در میان بدنه و قشری خواهد شد که خودش برای خدمت به ملت و نظام پیش‌قدم شده است. در مواقعی حتی دیده شده که برای انتخاب یا انتصاب یک منصب، سال‌هاست قاعده شایسته‌سالاری فراموش شده و کار از طریق رابطه‌سالاری جلو می‌رود. البته در این میان ناگفته نماند که این مسئله با دورتر شدن از مرکز، تشدید می‌شود و هرقدر نظارت بر هسته گزینش کمتر باشد، اجحاف در حق افراد شایسته بیشتر و بیشتر می‌شود.
هم میهن - هرچند آقای پزشکیان با حمایت رسمی توانسته است که قانون مربوط به حجاب را موقتاً مسکوت بگذارد همچنین روزنه‌هایی هر چند محدود را در سیاست خارجی بگشاید ولی مسائل اصلی که می‌تواند به راحتی حل شود همچنان در پیچ و خم اداری و مخالفت‌های ذینفعان در سطوح پایین‌تر باقی مانده است. نمونه آن حل نشدن مسئله فیلترینگ، تداوم گزینش‌ها و نیز عدم تحول در صداوسیما و رسانه رسمی و اجرای سیاست‌های تندتر به‌ویژه در مدارس متوسطه آموزش و پرورش است.
شرق - واقعیت این است که کلید قفل FATF در دست دولت چهاردهم نیست و این کلید ظاهرا از مدت‌ها پیش و به طور دقیق از زمان دولت دوازدهم در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفته است.گویا دولت سیزدهم و تیم اقتصادی آن اعتقادی به حل FATF و خروج از لیست سیاه آن نداشتند و در این خصوص به خنثی‌سازی تحریم‌ها و به عبارت دقیق‌تر دورزدن تحریم‌ها فکر می‌کردند و برای این منظور تصویب لوایح دوگانه باقی‌مانده را مانعی بر سر دورزدن تحریم‌ها قلمداد می‌کردند.