printlogo


8 نکته برای نگهداری از مواد غذایی در یخچال

​​​​​​​نگهداری غذا در یخچال به کند شدن رشد باکتری‌ها منجر می‌شود اما قبل از آن باید از کارکرد صحیح یخچال خود مطمئن باشید. درجه حرارت باید4 درجه سانتی گراد یا کمتر باشد. درجه حرارت فریزر باید منفی 18  درجه سانتی‌گراد باشد. این درجه حرارت رشد بسیاری از باکتری‌ها را متوقف می‌کند. به طور مرتب دماسنج را تنظیم و تا حد امکان در یخچال و فریزر را کمتر باز کنید.
1 اگر برای مصرف روزانه، گوشت قرمز، مرغ، ماهی و فراورده‌های دریایی را در یخچال نگهداری می‌کنید، آن‌ها را در طبقات زیرین یخچال بگذارید تا از آلودگی مواد غذایی با شیره آن‌ها جلوگیری شود.
2 باقی مانده غذاها را در یخچال بگذارید و روی اجاق گاز یا میز آشپزخانه برای مصرف دیگر اعضای خانواده رها نکنید و در صورت نیاز به میزان لازم غذا را از یخچال بردارید و گرم کنید.
3 تمام محصولات کنسروی، کمپوت وسس مایونز را پس از باز کردن در یخچال نگهداری کنید.
4گوشت قرمز، مرغ، ماهی و فراورده‌های دریایی را در ظروف مخصوص و در طبقات زیرین فریزر نگهداری کنید. از قرار دادن بیش از اندازه موادغذایی در داخل فریزر خودداری کنید تا هوای خنک به راحتی در گردش باشد.
5 برای نگهداری میوه‌ها و سبزی‌ها در یخچال اول آن ها را بشویید و بعد خشک و نگهداری کنید. میوه‌ها و سبزی‌ها پس از شست وشو باید در یخچال نگهداری شود.
6 سبزی و میوه را نباید با نایلون داخل یخچال قرار داد، زیرا تعریق، امکان فساد را بیشتر می‌کند.
7 بعد از باز کردن حلب پنیر یا مواد غذایی و حبوبات کنسروشده، باید آن ها را به ظروف نگهداری مناسب، مانند ظروف شیشه‌ای منتقل کرد.
 8مواد لبنی را در سردترین قسمت یخچال نگهداری کنید.