printlogo


نماینده مردم مشهد و کلات  در مجلس شورای اسلامی:
اعتبارات باید مطابق با شأن خراسان رضوی باشد

هاشمی/ نماینده مردم مشهد و کلات در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به تناسب نداشتن جایگاه استان و اعتبارات تعیین شده در بودجه گفت: ما به صورت جدی در تلاش هستیم تا در جریان تصویب لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ اعتباری خوب و مطابق با شأن استان در نظر گرفته شود.
به گزارش «خراسان رضوی»، احسان عظیمی راد در نشستی خبری که روز گذشته در مشهد برگزار شد، با اشاره به مسئله زیارت تصریح کرد: در قانون برنامه هفتم توسعه، مسئله زیارت باید ذیل شورای عالی زیارت پیگیری شود و ما از رئیس‌جمهور محترم درخواست کرده ایم که حتما در اسرع وقت این شورا را تشکیل دهند تا بررسی های بودجه مربوط به آن هم انجام گیرد. درخصوص زیارت هم باید یک ردیف بودجه مشخص وجود داشته باشد و پیگیر این مسئله هستیم که هم به صورت مرتب جلسات این شورا برگزار شود و هم در ردیف بودجه سال ۱۴۰۴ حتما برای زیارت یک ردیف بودجه تعریف شود. علاوه بر این مسئله، باید توسعه اقتصادی شهر هم از قبال همین مسئله زیارت تامین شود و این مسئله هم مورد تاکید و پیگیری ما از مسئولان استانی و کشوری است.
وی با اشاره به پیگیری ها در جهت بهبود وضعیت جاده های استان خراسان رضوی نیز گفت: مطابق پیگیری های انجام شده موفق شدیم تا موافقت وزیر راه و شهرسازی را برای ارتقای جاده مشهد - کلات از جاده روستایی به جاده اصلی بگیریم و ان شاءا... پس از تایید سازمان برنامه و بودجه و تخصیص اعتبارات عرض این جاده از ۶ به ۱۲ متر افزایش پیدا کند. همچنین درباره آزادراه مشهد- چناران مجموع اعتبار این آزادراه هزار میلیارد تومان بوده که امسال سازمان برنامه و بودجه ۱۴۰ میلیارد تومان برای این امر تخصیص داده بود که با ورود و پیگیری مجمع نمایندگان استان، این رقم به ۳۰۰ میلیارد تومان رسید.
در ادامه وی با اشاره به نقش مشورتی نمایندگان استان در انتصاب استاندار افزود: مطابق قولی که هم دکتر پزشکیان و هم وزیر محترم کشور در جریان دریافت رای اعتماد به نمایندگان استان ها داده بودند مبنی بر این که در انتصاب استانداران با نمایندگان مشورت خواهند کرد، مجمع نمایندگان استان در همین زمینه تشکیل جلسه داد و از حدود ۱۵ گزینه مطرح شده در جلسه ۶ گزینه توسط مجموعه نمایندگان استان رای آوردند که آقای مظفری هم جزو این گزینه ها بودند و در نهایت با بررسی های صورت گرفته در خود دولت و وزارت کشور، وی به عنوان استاندار خراسان رضوی معرفی شد.