printlogo


ناگفته های رضوانی از دیدار پزشکیان با پایداری 

​​​​​​​به تازگی اعضای جبهه پایداری انقلاب اسلامی با مسعود پزشکیان دیدار و گفت‌وگو داشتند. دیدار منتهاالیه راست اصولگرایی با رئیس جمهوری که خاستگاه اصلاح طلبی دارد، مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. در آن دیدار هم رئیس‌جمهور مطالباتی را از گروه‌های سیاسی و هم جبهه پایداری به خصوص درباره موضوع وفاق ملی نظرات خود را مطرح کرد. حالا غلامحسین رضوانی، از اعضای جبهه پایداری، در گفت وگویی جزئیات جدیدی از این دیدار را مطرح کرده است. او همچنین از  نگاه جبهه پایداری در پسا انتخابات به جریان ها و رجل سیاسی سخن گفته که در ادامه بخش های مهم آن را می خوانید: 
* دروغ و تهمت‌های فراوانی در این سال‌ها به نیروهای جبهه پایداری زده‌اند؛ مثل این که کابینه دولت آقای رئیسی در دست پایداری‌هاست؛ در صورتی که یک نفر هم از جبهه پایداری در کابینه دولت سیزدهم حضور نداشت. 
*ما باور داریم رئیس‌جمهور، رئیس‌جمهور همه مردم است و همه هم باید در چارچوب قانون به او کمک کنند. در دیدار اخیرمان با آقای رئیس‌جمهور هم به دلیل اصلاح مواضعی که در نیویورک اتخاذ شده بود و حمایت قاطع و صریح دولت از محور مقاومت از آقای پزشکیان تقدیر کردیم. 
*ما شخصیت حقیقی آقای پزشکیان را از اطرافیانش جدا می‌دانیم. هستند اطرافیانی پیرامون او که هنوز در دوره قبل از انتخابات به سر می‌برند. ما آن ها را مشابه آقای پزشکیان در نظر نمی‌گیریم...حتی خود آقای پزشکیان هم در همین دیداری که با ما داشت، از آن حامیانش که حالا سهم‌خواهی می‌کنند، گلایه‌مند بود.
*  من به صراحت می‌گویم که مثلا جبهه پایداری به هیچ وجه شریانی‌ها را جزوی از خود نمی‌داند. ما کسی را طرد نمی‌کنیم اما آن ها به هیچ‌وجه عضو جبهه پایداری نیستند. بنابراین همین‌جا می‌گویم که خط بطلانی بر این ادعا که شریان و پایداری یکی است، می‌کشم.
* در گذشته هم خیلی‌ از همین شریانی‌ها خرده می‌گرفتند که چرا با آقای قالیباف لیست واحد داده‌اید و می‌گفتند شما که در گذشته با قالیباف دشمنی داشتید چطور به لیست واحد رسیدید؟ در صورتی که این هجمه‌ها درست نبود زیرا ما هیچ وقت با آقای قالیباف دشمن نبودیم و مشی جبهه پایداری این است که هم انتقاد کند و هم نقاط مشترک را شناسایی کند. ممکن است در برخی زمینه‌ها منتقد آقای قالیباف باشیم اما مثل برخی‌ها با ایشان عداوت نداریم. ما مخالف تخریب‌هایی هستیم که برخی درون جبهه انقلاب به وجود می‌آورند. 
* این موضوع که دولت پایداری بخواهد نقش دولت سایه را برای دولت چهاردهم ایفا کند؛ (دولت سایه) در ایران به شکلی که در غرب مطرح است اصلا موضوعیت ندارد. امیدوارم همه براساس واقعیت های فضای سیاسی کشور صحبت کنند و از بحث های کلیشه ای اجتناب شود.