printlogo


تقابل استاد و شاگرد در لیگ 2
علی ترابی

 مشهد که طی چند سال اخیر هیچ نماینده ای در بالاترین سطح فوتبال کشور نداشت، امسال به لطف و حمایت های یک حامی مالی و همچنین تلاش جامعه فوتبالی ، یک نماینده در لیگ دسته دوم فوتبال کشور دارد که می تواند دوباره شور و هیجان فوتبالی را در استان پهناور و پراستعداد خراسان رضوی زنده کند و شاهد حضور پرشور هواداران مشهدی در ورزشگاه باشیم.رقابت های لیگ دسته دوم فوتبال کشور از دیروز در شهرهای مختلف آغاز شده است و تیم «فردوسی ثامن» مشهد (خوشه طلایی) به عنوان تنها نماینده فوتبال استان در این سطح از رقابت ها به میدان می رود؛ تیمی که متشکل از بازیکنان بومی و با هدایت رضا ناصحی کاپیتان سابق تیم ابومسلم تشکیل شده است و عصر امروز در مسابقه ای جذاب و هیجانی به مصاف تیم سپیدرود رشت می رود که سکاندار آن هم یک مربی نامدار مشهدی به نام اکبر میثاقیان است که قطعا تقابل شاگرد و استاد در این بازی دیدنی خواهد بود.
تیمی صددرصد بومی
تیم فوتبال «خوشه طلایی» چند سالی به عنوان نماینده ساوه در لیگ دسته یک کشور حضور داشت، اما به دلیل مشکلات مالی و مدیریتی دچار بحران شد و در قعر جدول قرار گرفت و نه تنها شانسی برای صعود نداشت، بلکه خطر سقوط را هم احساس می کرد. تا این که سال گذشته در انتهای بازی های نیم فصل دوم مسابقات با همت بخش خصوصی امتیاز این تیم به مشهد منتقل شد و بازی های خود را با هدایت رضا ناصحی در مشهد دنبال کرد  امابه دلیل عملکرد کادر فنی و مدیریت قبلی به لیگ دسته دو سقوط کرد اما در ادامه روند کارهای اداری انتقال امتیاز این تیم به مشهد انجام شد و حالا به طور کامل می توان گفت این تیم نماینده خراسان رضوی در لیگ 2 است. هر چند که این تیم دیر تشکیل شده ، اما مدتی است که تمرینات خود را آغاز کرده و از امروز هم در اولین مسابقه رسمی خود به میدان می رود. این تیم با ترکیبی از بازیکنان بومی استان تشکیل شده و باید تمام سعی و تلاش خود را به کار گیرد تا بتواند نماینده خوبی برای استان باشد تا در آینده با جذب بازیکنان مطرح تقویت شود و شاهد صعود آن به دسته های بالاتر باشیم. مدیران باشگاه در این فصل نام خوشه طلایی را به «فردوسی ثامن» تغییر دادند و قرارداد رضا ناصحی از پیش کسوتان فوتبال خراسان را به عنوان سرمربی تمدید کردند.مدیران باشگاه در این مسیر کار سختی پیش رو دارند که برای ماندگاری و عملکرد قابل قبول باید از ابتدا کار خود را به صورت حرفه ای دنبال و حواشی را از اطراف تیم دور کنند.از طرفی نیاز ضروری است که مدیران استانی هم در کنار مدیران باشگاه قرار گیرند تا کمک حال آن ها باشندچرا که نفع و سود آن به ورزش استان بر می گردد.
رقابت 28 تیم
رقابت های لیگ دسته دوم فوتبال کشور با حضور  28 تیم در دو گروه دنبال می شود که برای صعود به لیگ دسته یک تلاش می کنند. نماینده فوتبال مشهد هم بر اساس قرعه کشی در گروه دوم قرار گرفته است و امسال کار سختی برای صعود دارد.تیم فردوسی ثامن یا همان خوشه طلایی در گروه دوم با تیم هایی همچون دریای کاسپین بابل، ایرانجوان بوشهر، نیکاپارس چالوس، شهرداری بندرعباس، سپیدرود رشت، پاس همدان، آریان همدان، شهید قندی یزد، شهدای رزکان البرز (فرد البرز)، استقلال زیدون، سرخ پوشان اطلس طلایی شازند، شاهین تهران و اسپاد الوند تهران قرار دارد که با توجه به تیم های مطرح و ریشه دار در این گروه باید بیشتر تلاش کند تا در سال اول حداقل به جایگاه مناسبی دست یابد و در سال های آینده با تقویت تیم بتواند برای صعود کار کند.
رویارویی شاگرد و استاد
​​​​​​​نکته قابل توجه و البته جالب اولین بازی نماینده مشهد و به خصوص اولین فصل جدی و رسمی رضا ناصحی به عنوان سرمربی بحث رویارویی او با استاد سابقش یعنی اکبر میثاقیان است.تیم فردوسی ثامن امروز در اولین گام باید به مصاف تیم سپیدرود رشت برود که هدایت آن بر عهده مربی نامدار مشهدی، میثاقیان است که از نکات قابل توجه در هفته اول لیگ دسته دوم کشور است؛ تقابل دو تیم میثاقیان و ناصحی می ‌تواند به خصوص برای مشهدی ها جذاب باشد. میثاقیان، مربی و کاشف رضا ناصحی است و حالا قرار گرفتن او مقابل شاگرد سابقش می‌تواند جالب توجه باشد؛ البته سپیدرود به‌جز میثاقیان چند ستاره مشهدی دیگر را هم به‌عنوان بازیکن در اختیار دارد که رویارویی آن ها با تیم شهرشان مشهد هم جالب است. میثاقیان تاکنون موفق شده با تیم های ابومسلم، شموشک، پدیده، شهرداری تبریز و آلومینیوم هرمزگان به لیگ برتر فوتبال ایران صعود کند و سال قبل نیز توانست تیم شهرداری نوشهر را به لیگ دسته اول برساند. وی یکی از معدود مربیانی است که در سه دهه اخیر همواره در فوتبال کشور حضوری موثر داشته و ابومسلم، سیاه جامگان، پدیده و پیام مشهد، ملوان بندرانزلی، راه آهن تهران، شموشک و شهرداری نوشهر، شاهین بوشهر، مس کرمان، شهرداری تبریز، استقلال اهواز و خونه به خونه بابل تنها نمونه ای اندک از تیم هایی است که هدایت آن ها را اکبر میثاقیان عهده دار بوده است.