printlogo


سردار رستمی، مسئول سابق مناسبات و روابط بین الملل سپاه مطرح کرد
سلاح هایی قوی تر از بمب هسته ای در اختیار داریم

​​​​​​​ عملیات وعده صادق ۲ انجام شد و با شلیک 200 موشک به اسرائیل بیش از پیش غربی ها با تجهیزات نظامی ایران آشنا شدند. اما این موشک‌ها از کجا آمده است؟ ایرانی که تا چند سال پیش به دنبال خرید تجهیزات نظامی بود چطور به تولیدکننده و فروشنده این تجهیزات تبدیل شده است؟سردار ابراهیم رستمی، مسئول سابق مناسبات و روابط بین الملل سپاه دراین باره با دیده‌بان ایران گفت وگویی انجام داده است که در ادامه می خوانید:
 *اگر رژیم صهیونیستی تجهیزات هسته‌ای ما را بزند، باید بداند که تجهیزات هسته‌ای‌اش درخطر است و ما برای این مانور ورزمایش‌هایمان انجام دادیم. اگر به تجهیزات نفتی ما حمله کند، دنیا به گرفتاری می‌افتد. بخشی از توانمندی آشکار ما است که شاید مردم و دنیا دیده‌اند و بخش پنهانش را هیچ کسی ندیده است. با اطلاع اعلام می کنم سلاح هایی قوی تر از بمب هسته ای در اختیار داریم.
*منابع رژیم صهیونیستی محدود و منابع ما گسترده است. آن ها نهایتا 3منبع نفتی دارند که ما هر3 را بزنیم ، تمام می‌شود. ولی منابع ما این قدر گسترده است که با زدن یکی یا 2 منبع، از رده خارج نمی‌شویم.
*من اعتقاد دارم که درخواست نمایندگان مجلس برای تغییر حکم ثانویه درست است. چون دشمنان ما هسته‌ای دارند‌ البته سلاح هسته ای فقط نقش بازدارندگی دارد ولی اگر ما سلاح هسته ای نداشته باشیم، دشمنان جری‌تر می‌شوند.
*من هم اعتقاد دارم که باید در دکترین هسته ای کشور تجدیدنظر شود. غربی‌ها و آمریکا می‌دانند که ما در تولید بمب هسته ای مشکلی نداریم.
*کشوری که توانسته اورانیوم ۶۰ درصد را غنی کند، مطمئنا مراحل بعد را هم می‌تواند انجام دهد.ما فقط بمب هسته ای را نساختیم و همه می‌دانند که میزان قابل قبول از اورانیوم غنی‌شده برای تولید بمب هسته‌ای داریم.
*احتمال دارد شورای‌عالی امنیت ملی به این نتیجه برسد که بخواهیم برای بازدارندگی بیشتر از سلاح هسته ای استفاده کنیم. سلاح هسته ای برای بازدارندگی خوب است.
*زمانی که ترامپ می‌خواست صدور نفت ما را به صفر برساند، چند تا عملیات تاکتیکی اتفاق افتاد. نمی‌خواهم بگویم چه کسی انجام داده است. اما5 نفتکش در بندر فجیره منفجر شد. در بندر فجیره که تقریبا امنیتی‌ترین بندر است این5 نفتکش منفجر شده است. آن ها حتی نمی‌دانند از کجا ضربه خورده‌اند. 2 تا نفتکش هم در دریای عمان مورد حمله قرار گرفت، زمانی که دقیقا نخست وزیر ژاپن به عنوان فرستاده ترامپ به ایران آمده بود. اتفاقا هر 2 نفتکش هم ژاپنی بود.
*نه امارات و نه غربی ها نمی‌دانند چه چیزی موجب انهدام نفتکش ها شد وگرنه آن را اثبات می‌کردند. این‌ها یک پرونده هم درسازمان ملل تشکیل دادند. ابتدای کار امارات ما را عامل دانست. بعد در سازمان ملل نتوانست ادله بیاورد و آن را اثبات کند. فقط توانست بگوید کار یک دولت بوده است، همین.
* پس از آن که 2 نفتکش ژاپنی دردریای عمان هدف قرار گرفت، آلمانی‌ها گفتند: "فیلمی وجود دارد که نشان می‌دهد، قایق‌هایی در چند مایلی نفتکش‌ها شناور بودند و شناور طوری است که انگار از بیرون نخورده است. چون از بیرون بخورد، مشخص می‌شود." اما طوری بود که انگار از درون خورده است. بعضی چیزها را فعلا باید در همین حد بدانند.