printlogo


پن پسیفیک جنگل عمودی در دل شهر

​​​​​​​هتل «پن پسیفیک» در سنگاپور با آبشار و جنگل اختصاصی بی‌نظیر خود و چشم‌‌‌انداز زیبایی که به شهر داده به عنوان «بهترین آسمان‌خراش جهان» شناخته شده است. این باغ هتل 23طبقه‌ای با ارتفاع ۱۴۰ متر در سال ۲۰۲۳ افتتاح شد و تاکنون سه جایزه «بهترین ساختمان‌های بلند ۱۰۰ تا ۱۹۹ متر» را  دریافت کرده و یک نمونه عالی از «شهرسازی عمودی» است.
شهرسازی عمودی به توسعه عمودی فضاهای شهری مانند آسمان‌خراش‌ها و سازه‌های سطحی گفته می‌شود که استفاده از زمین را به حداکثر می‌رسانند.
باغ هتل پن پسیفیک در سنگاپور با استفاده از گل و گیاه در طراحی نمای خود، بهره‌گیری از آب باران برای آبیاری، به‌ کارگیری سیستم بازیافت ضایعات غذایی و همچنین استفاده از پنل‌های خورشیدی، مصرف انرژی را هم به حداقل رسانده است. در طراحی این هتل با ۳۴۳ اتاق، چهار محیط جنگلی، ساحلی، باغی و ابری در یک ساختمان شگفت‌انگیز در نظر گرفته شده است. همچنین یک تالاب مصنوعی با صد گونه گیاه استوایی و تراس سرسبز برای اقامت مهمانان طراحی شده است.
در تراس جنگلی، مهمان‌ها وارد یک لابی با سقف بلند و پر از درختان سر به فلک کشیده می‌شوند. آن ها می‌توانند در استخرهای زمردی شنا کنند و در ساحل پر پیچ و خم شنی پر از نخل، یعنی تراس ساحلی استراحت کنند. تراس باغی یک باغ آراسته با ایوان، چمن، فواره و باغ است و در نهایت تراس ابری با سالن بدون ستون، فضایی برای برگزاری رویدادها و مهمانی‌های بزرگ است. این معماری تحولی در طراحی ساختمان‌های بسیار بلند پیش از این بوده است؛ طبیعت و امکانات رفاهی را در سطوح مختلف به گونه‌ای تلفیق کرده تا محیطی بسیار پایدار و قابل زیست به وجود آورد. این نوع آسمان خراش‌های جنگلی می‌توانند به عنوان ریه‌های طبیعت در محیط‌های شهری شلوغ عمل کنند. به گفته «هونگ وی فا» معمار این آسمان‌خراش زیبا، «این هتل را نباید به چشم یک ساختمان بسیار بزرگ ببینید. این هتل در واقع یک محله کوچک است.»