printlogo


شهردار طرقبه با حضور در موسسه «خراسان» مطرح کرد:
درخواست تعیین تکلیف اختلاف مرزی 2 شهرستان
بهاره موفقی

 ترافیک سرسام آور انتهای وکیل آباد، چهره ناخوشایند یک معضل بزرگ شهری را در کلان شهر مشهد به تصویر کشیده است؛ معضلی که با وجود این که شهرستان های مشهد و طرقبه - شاندیز را سال ها درگیر خود کرده است، اما پرونده آن همچنان بلاتکلیف بر زمین باقی مانده و نیازمند تمهید مسئولان استانداری به خصوص در تعیین تکلیف اختلاف مرزی بین این دو شهرستان است. روزنامه خراسان دوم اسفندماه سال گذشته گزارشی با عنوان «گره گشایی ترافیکی انتهای وکیل آباد لنگ 2 اقدام!» منتشر کرد که در آن به این موضوع اشاره کرد که ساخت تقاطع غیرهمسطح در دوراهی طرقبه شاندیز در بودجه 1403 شهرداری مشهد گنجانده شده، اما اجرای آن لنگ تملک برخی زمین ها و البته اعلام نظر شورای هماهنگی ترافیک استان است. در این گزارش  معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ضمن اشاره به این که مباحث فنی این پروژه انجام و  در بودجه سال 1403 هم پیشنهاد آن به شورای شهر داده شده است، اظهار کرده بود: «شهرداری طرقبه اگر در بحث هزینه ساخت و در بحث تملک همکاری کند، این پروژه می تواند حالت اجرایی به خودش بگیرد.» از همین رو، روز گذشته که احمدمحبی شهردار طرقبه مهمان روزنامه خراسان بود، این موضوع را از وی پیگیری کردیم.
اختلاف شهرداری مشهد با مالک شخصی برای اصلاح راستگرد
احمد محبی، شهردار طرقبه روز گذشته با حضور در موسسه فرهنگی هنری خراسان، ضمن دیدار با مدیرعامل موسسه و مدیرمسئول روزنامه خراسان، پاسخگوی سوالات خبرنگار ما نیز بود و در مهم ترین موضوع درباره اقدامات برای گره گشایی ترافیکی انتهای وکیل آباد در دوراهی طرقبه- شاندیز نکاتی را مطرح کرد و گفت: گره کار مربوط به شهرداری مشهد است. یک قفل ترافیکی در راستگردی داریم که از طرقبه به سمت مشهد می آییم. آن جا یک زمینی متعلق به مالکی است که در مقطعی هتل ثامن را به نوعی هبه می کند به هوای این که برای بقیه زمین به او تغییر کاربری داده شود. وی ادامه داد: مالک آن جا با شهرداری مشهد اختلافی دارد که شهرداری مشهد می گوید باید حق و حقوق ما را پرداخت کنید تا اجازه تغییر کاربری را بدهیم و آن مالک هم باید 2 هزار مترعقب برود تا اجازه بدهد ما آسفالت را عقب بکشیم که اصلاح هندسی راست گرد را انجام بدهیم. از طرفی، مالک هم می گوید حق  و حقوق من را بدهید تا این اجازه را برای اجرای راستگرد به شما بدهم و شهرداری مشهد هم می گوید که من حق و حقوق مالک را داده ام. اگر این اختلاف بین مالک و شهرداری مشهد حل شود، راستگرد را شهرداری مشهد باید اصلاح هندسی کند. شهردار طرقبه تصریح کرد: این اصلاح هندسی به این معنا نیست که دیگر ترافیک حذف می شود بلکه درصدی از ترافیک را پوشش می دهد.
شهردار طرقبه در ارائه راهکارهایی برای رفع معضل ترافیک در این نقطه می گوید: ما این ترافیک را باید در چند نقطه ببینیم؛ یکی در جاده شاندیز که باید آن را حل و فصل کنیم و دیگر اصلاح هندسی در ابتدای جاده شاندیز انجام شود تا یکدیگر را پوشش دهند. بار جاده شاندیز را نباید در بولوار امام رضا(ع) بریزیم بلکه باید به سمت بزرگراه مشهد-چناران هدایت شود و از آن جا به سمت مهدیه برود. وی در تقاضای خود از استاندار خراسان رضوی گفت:  از همه مهم تر این است که از آقای استاندار می خواهیم ورودی جاده شاندیز را زودتر تعیین تکلیف کنند که این جا جزو کدام شهر است؟ ورودی جاده شاندیز در شأن مردم مشهد و طرقبه و شاندیز نیست. اگر دست شهرداری طرقبه باشد هم سامان دهی و هم آن را زیبا می کند. شهرداری این آمادگی را دارد.