printlogo


«مینی‌سریال» چی ببینیم؟
4 دلیل برای تماشای «شوگان» در آخر هفته

​​​​​​​مینی‌سریال 10 قسمتی تاریخی حماسی «شوگان» که چند ماه قبل پخش شد به دلایل مختلفی توانست موفقیت زیادی کسب کند. سریال با الهام واقعیت، جنگ قدرت در ابتدای قرن 17 میلادی را در ژاپن بررسی می‌کند. جایی که بعد از مرگ امپراتور، 5 شوگان یعنی فرماندهان نظامی عالی‌رتبه، در تلاش هستند تا قبل از رسیدن جانشین امپراتور به سن قانونی، قدرت خود را تحکیم کنند. در این بین انگیزه‌های تجاری و مذهبی هم بر شکاف موجود برای جنگ می‌افزاید. با ورود یک کشتی انگلیسی که توپ و تفنگ در آن وجود دارد تلاش برای ایجاد یگان توپخانه و برتری تسلیحاتی هم بالا می‌گیرد. اما چرا باید این سریال را ببینیم؟
1. درامی خوش ریتم و جذاب| خلاصه‌ای که از داستان بیان شد به‌هیچ وجه گویای عمق شخصیت‌پردازی، توجه سریال به گره‌افکنی، پیچیدگی درام و ریتم بالای آن نیست. تصور کنید سریال محبوب «بازی تاج و تخت» این‌بار در جغرافیایی دیگر و البته با ریتم بالاتری در حال روایت است.
2. طراحی صحنه و لباس جادویی| این سریال آمریکایی است و پرهزینه و براساس یک کتاب تاریخی ساخته شده، برای همین بودجه زیادی برای تحقیق، ساخت دکور، طراحی‌صحنه، طراحی لباس و گریم و حتی آموزش بازیگران داده شده تا همه چیز به شکل فوق‌العاده‌ای تداعی‌گر تاریخ ژاپن با سنت‌هایش باشد.
3. عناصر فوق‌حرفه‌ای| از تیم بازیگران، تا موسیقی، فیلمبرداری و لانگ‌شات‌هایی چشم‌نواز، همه‌چیز در اوج قرار دارد و به‌راحتی چند گام از سریال‌های پرخرج شبکه‌های شاخصی چون نتفلیکس و اچ‌بی او هم جلو می‌زند. انگار در هر قسمتی فیلمی پرهزینه و به‌اصطلاح بیگ پروداکشن را تماشا می‌کنید.
4. اصالت داستان و تاریخ| سریال به‌شدت یونیک است، مشابهش را کمتر به‌یاد داریم، هم تاریخ را روایت می‌کند، هم سبک زندگی مردم ژاپن در آن مقطع، هم به نوعی ریشه‌های کشوری را می‌شناسیم که امروز پیشرفته و موفق است. در کنار این‌ها سریال با تاکید روی خصلت‌های بشری مثل حرص، قدرت‌طلبی و .... از مرزهای زمانی و مکانی هم پیش می‌رود.