printlogo


رئیس مجلس شورای اسلامی در پانزدهمین اجلاس شهدای وحدت در مشهد:
خدا نگذرد از افرادی که می خواهند  تخم تفرقه را در کشور بپاشند
غلامی

​​​​​​​/ وحدت، کلمه‌ای 4 حرفی ولی بسیار عمیق، مهم و حتی مایۀ حیات است تا آن‌جا که برای تحقق این واژه جان‌های زیادی فدا شده‌اند. گرامی داشت شهدای وحدت بهانه‌ای است برای یادبود بزرگمردانی که فارغ از قوم و نژاد و مذهب، جان عزیز را برای حفظ کیان ایران اسلامی در طبق اخلاص نهاده‌اند. صبح پنج‌شنبه، سالن انقلاب اسلامی مجتمع آیه‌های مشهد میزبان مردمانی با لباس‌های متفاوت، گویش‌های متفاوت و مذاهب مختلف از جای جای این مرز پرگهر بود. دوشادوش هم ایستادند و وحدت را یگانه رمز یکپارچگی و حفظ میهن خواندند. دکتر محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران ویژه در این مراسم حضور داشت و گفت: خدا نگذرد از کسانی که امروز می‌خواهند تخم تفرقه را در کشور عزیز ما بپاشند، آن‌هایی که بی‌شک در کلام‌شان و در رفتارشان عملۀ بی‌جیره و مواجب انگلیس و آمریکا هستند و خیانت به کشور و اسلام می‌کنند، چیزی که باعث ضعیف شدن کشور و امت اسلامی می‌شود، تفرقه است.
به گزارش «خراسان رضوی»، رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از حضور در جمع خانواده‌های شهدای وحدت و علمای اهل سنت و شیعه، اجلاس شهدای وحدت را عظیم، هوشمندانه و هدفمند برشمرد و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری اجر یاد شهدا کمتر از شهادت نیست. وی خاطراتی از شرایط سخت روزهای دفاع مقدس بیان کرد و افزود: امروز در مرزهای محاصره شده رژیم صهیونیستِ کودک‌کش، 1400 کیلومتر دورتر از مرزهای ایران اسلامی، امت اسلامی با این جنایتکار می‌جنگد. پس امام ما درست می‌گفت «راه قدس از کربلا می‌گذرد». امروز شهدای عزیز اهل سنت و تشیع به ما آموخته‌اند که اهل سنت نه تنها برادر ما، بلکه جان ما هستند.
دشمن ایران قوی، دوقطبی بودن جامعه است
قالیباف ادامه داد: ما با حماس و حزب ا... و مبارزه با داعش برای دفاع از اهل سنت، اسلام، انسانیت، تشیع و برای پابرجا ماندن حکم الهی جان دادیم. ما پای اسلام و انقلاب‌مان ایستاده‌ایم، ما با وحدت و توحید کلمه انقلاب را به پیروزی رساندیم و رمز تداوم انقلاب هم بدون شک در این مسیر است و ما با عقلانیت انقلابی و اسلامی بر این باوریم که هرگز بر اساس قومیت، مذهب و جنسیت جامعه خود را خط‌کشی نکنیم. هر کس چنین کرد به جامعه ما، امت اسلامی، کشور عزیزمان و به آرمان‌های شهدا و امام و رهبری انقلاب، ظلم کرده است، این باور ماست. ما به فرمان مقام معظم رهبری به دنبال ایران قوی هستیم، آن چیزی که دشمن قوی بودن است، دوقطبی بودن جامعه است.
وی اظهار کرد: باید توجه کنیم، چیزی که باعث ضعف در کشور ما می‌شود این است که ما مردم را با هر سلیقه‌ای از خودمان طرد کنیم. امروز همه مکلفیم انسجام اسلامی و اجتماعی خود را روز به روز تقویت کنیم، در کنار هم باشیم. ما برای قوی شدن دو خط قرمز داریم، یکی بحث نزاع در جامعه است، باید از هر نزاع بیخودی در جامعه اسلامی دوری کنیم. امروز دشمن ما با یک جنگ ترکیبی با قدرت نرم و سخت و هوشمند به مقابله با امت اسلامی آمده، هر کسی با هر دلیل و توجیهی نزاع در جامعه اسلامی به وجود آورد، او عمله بی‌جیره و مواجب دشمن است، چه بخواهد، چه نخواهد.
قالیباف تصریح کرد: نکته دوم برای قوی بودن، نترسیدن است، نترسیدن از دشمن بزدلی که به فرض تجهیزات و فناوری هم داشته باشد اما بویی از انسانیت و شرف نبرده باشد. بدانید که امت اسلامی جان و مال خودش را می‌دهد ولی هرگز عزتش را نمی‌دهد. به همین دلیل، دشمنان گرگ‌صفت ما، رژیم صهیونیستی و حکمرانان آمریکا بدانند با شهادت شهید هنیه، حماس تعطیل نمی‌شود و با شهادت سید حسن نصرا... حزب ا... از بین نمی‌رود.
انتقاد از سران کشورهای اسلامی
ماموستا عبدالسلام امامی، امام جمعه اهل سنت مهاباد که دیگر سخنران این مراسم بود، در بخشی از سخنان خود با انتقاد از سران کشورهای اسلامی گفت:  اگر در گذشته شعار دشمن «تفرقه بینداز و حکومت کن» بود، اکنون شعارشان «تفرقه بینداز و ویران کن» است. دشمنان اسلام به دنبال نابود کردن تمدن‌اسلامی هستند و برای این کار به شیوه‌های مختلف متوسل می‌شوند.
در این اجلاسیه که سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، غلامحسین مظفری استاندار و سردار اشعری، فرمانده قرارگاه ثامن الائمه مشهد حضور داشتند، از خانواده رئیس جمهور شهید آیت ا... رئیسی و خانواده شهدای وحدت شهیدان شوشتری و محمدزاده و همچنین شهیدان اهل سنت حادثه تروریستی سال 1388 در منطقه پیشین شهرستان سرباز سیستان بلوچستان تقدیر شد.
* در حاشیه
صابر خراسانی، مجری این مراسم نیز در بخشی از آن با تأکید بر این که تاکنون از کسی پشت میکروفون تعریف نکرده است، گفت: دکتر قالیباف از روز اول خدمتش نشان داد که برای مردم و رهبری سرباز است، ایشان آبرو و افتخار کشور ماست، دلم می‌سوزد اگر نگویم ما قدر امثال شما را ندانسته‌ایم. آقای قالیباف استوار باشید مگر رهبری چند نفر مثل شما دارد؟