printlogo


پیام رهبر انقلاب به مناسبت مراسم تکریم سرکار خانم مصطفوی، رئیس هیئت امنای جمعیت دفاع از ملت فلسطین
استقامت فرزند امام در خط امام(ره)

حضرت آیت‌ا...خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت مراسم تکریم سرکار خانم مصطفوی رئیس هیئت امنای جمعیت دفاع از ملّت فلسطین، از استقامت و پایبندی صبیه مکرم حضرت امام خمینی(ره) به خط و راه پیشوای عظیم‌الشأن تجلیل کردند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:«بزرگداشت و تکریم سرکار خانم مصطفوی، صبیه‌ مکرّم حضرت امام خمینی بنیان‎گذار جمهوری اسلامی ایران رضوان‌ا...علیه، کاری شایسته و بسزاست.این بانوی گرامی با توانمندی و استقامتی که از فرزند آن پدر عالی‎مقام انتظار می‎رود پایبندی خود را به خط امام و پیشوای عظیم‌الشأن راحل نشان دادند و در همان راه و همان جهت گام برداشتند؛ که یک نمونه‌ آن تشکیل و هدایت انجمن دفاع از فلسطین است.از خداوند متعال سلامت و دوام توفیقات این بانوی مکرّمه را مسئلت می‎کنم.» 
یادگار امام و حامی فلسطینیان مظلوم 
در لابه‌لای صفحات تاریخ انقلاب اسلامی، نام‌هایی درخشان می‌درخشند که هر یک حکایت از رشادت، ایثار و پایبندی به ارزش‌ها دارند. یکی از این نام‌ها، زهرا مصطفوی، دختر بزرگوار امام خمینی(ره) است. زنی که در سایه سار پدر بزرگوارش رشد یافت. نسل جوان امروز شاید کمتر نام او را شنیده باشند. دختر بنیان‎گذار انقلاب اسلامی را می‎توان دختر از جنس انقلاب دانست. او  از همان سال‎های ابتدایی انقلاب اسلامی مانند بسیاری از جوانان انقلابی، وارد عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی به مردم شد. او با روحیه‌ای جهادی و انقلابی، در کنار دیگر زنان مسلمان، به بازسازی کشور و خدمت به محرومان پرداخت. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های زهرا مصطفوی، تأسیس جمعیت دفاع از ملت فلسطین بود.   زهرا مصطفوی علاوه بر فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی، به تحصیل نیز علاقه‌مند بود. او موفق شد مدرک دکترای فلسفه را از دانشگاه تهران اخذ کند و به عنوان استاد دانشگاه به تدریس بپردازد. آثار علمی او نشان از عمق اندیشه و شناخت عمیق او از فلسفه و کلام اسلامی دارد.
اما چندی قبل بود که نام او بار دیگر بر سر زبان ها افتاد. دختر بنیان‎گذار انقلاب اسلامی همزمان با اوج گیری تنش ها در غرب آسیا و شهادت سیدحسن نصرا... ؛ در پیام تسلیتی به رهبر انقلاب، عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران را یادآور شد و نوشت : « در همان زمان که انقلاب نوپای ملت، گرماگرم نبرد با دشمنی بود که از سوی قدرت‌های شرق و غرب عالم حمایت می‌شد، جریان نفاق نیز از یک سو در زمان موشکباران شهرها با همراهی دشمن بعثی به ملت خیانت می‌کرد و از سوی دیگر هرروز با قتل، ترور و بمب گذاری جنایات متعددی علیه مردم مرتکب می‌شد که از حافظه تاریخی ملت ایران هرگز پاک نخواهد شد... امروز که انقلاب اسلامی ایران با رهبری حضرتعالی پس از ارتحال امام امت، یک درخت تنومند و تفکر شکست ناپذیر است و شاهد پیروزی‌های روزافزون این انقلاب هستیم، با همه غصه‌هایی که با شهادت عزیزانی چون حاج قاسم سلیمانی و سید حسن نصرا... داریم، یقین داریم که انقلاب اسلامی به پشتوانه وحدت همه نیروهای انقلاب و رهبری داهیانه حضرتعالی مستحکم‌تر از گذشته، همچنان منبع خودباوری و بالندگی ملت ایران و الگوی الهام‌بخش ملت‌های آزادی‌خواه و عدالت‌طلب خواهد ماند.»