printlogo


استاندار در بازدید از موسسه فرهنگی هنری خراسان:
توسعه علاوه بر زیرساخت رسانه هم می خواهد

گروه اقتصاد / موسسه فرهنگی هنری خراسان روز گذشته میزبان استاندار خراسان رضوی بود، غلامحسین مظفری در اولین جمعه کاری خود بعد از معارفه با حضور در موسسه فرهنگی هنری خراسان، از بخش های مختلف آن از جمله شهرچاپ، تحریریه، لیتوگرافی و... بازدید کرد و در نشستی با مدیران «خراسان» به بحث و تبادل نظر پرداخت. استاندار خراسان رضوی در این نشست بابیان این که در استان رسانه محرم و نامحرم نداریم، تصریح کرد: اگر قرار باشد توسعه اتفاق بیفتد همان‌طور که زیرساخت‌هایی مانند جاده، ریل و ... نیاز دارد، رسانه هم می‌خواهد و آن شاهراه‌های اصلی که می‌توانند بستر را فراهم کنند، رسانه‌ها هستند. غلامحسین مظفری اظهار کرد: واقعاً خوشحالم که در اولین جمعه کاری و در اولین هفته خدمت شما رسیدم. همه ما خراسانی‌ها نسبت به خراسان و روزنامه خراسان عرق داریم و حتی در این مدتی که خارج از استان هم بودم، روزنامه خراسان در سبد روزنامه‌های من بود و مطالعه می‌کردم. امیدوارم که در این دوره‌ که توفیق داریم در خدمت دوستان باشیم از فضای خوبی که ازنظر تعدد رسانه‌های فعال در استان داریم، بهره ببریم.
ایجاد کمیته تخصصی رسانه در استانداری
استاندار خراسان رضوی در خصوص پیشنهاد «حامد رحیم‌پور» سردبیر روزنامه خراسان در خصوص تشکیل کمیته تخصصی رسانه در ذیل استانداری خراسان رضوی ضمن تأکید بر در دستور کار قرار دادن تشکیل این کمیته در استانداری اظهار کرد: کمیته تخصصی رسانه را تشکیل دهید و شروع کنید. من در بحث کلانی که داشتم بحث تشکیل اتاق‌های فکر را دستور کار قرار دادم و یکی از این‌ها می‌تواند همین کمیته رسانه‌ای باشد تا درباره مسائل صحبت کنیم و امکاناتی را که هست، در کنار هم قرار دهیم.
مظفری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بنده حتی در جلسات اخیر اعلام کرده‌ام که هر تصمیمی که استاندار سابق جناب آقای نظری گرفته‌اند، باید اجرا شود و معطل من نمانید که بیایم و بگویم خوب است یا بد، تصمیم گرفته‌شده و باید انجام شود. نکته اما این جاست که باید چند پله بالاتر بایستیم و وضعیتمان را بررسی کنیم و تحلیلی واقعی از اوضاع استان داشته باشیم. در این چند سال دولت‌ها آمده‌اند و رفته‌اند و استانداران مختلف آمده و رفته‌اند و همه هم کارهایی کرده‌اند ولی باید کارنامه همه دوره‌ها را بررسی کنیم و نکات مثبت را استفاده و نقاط ضعف را حذف کنیم و کار را به سرانجام برسانیم.
رسانه محرم و نامحرم نداریم
​​​​​​​استاندار همچنین در واکنش به دغدغه مطرح‌شده از سوی «وحید تفریحی» معاون سردبیر روزنامه خراسان درباره بازگرداندن کرسی رسانه به استانداری و حذف رویه و نگاه رسانه محرم و نامحرم در استان اظهار کرد: ما حتماً رسانه محرم و نامحرم نداریم و همه رسانه‌ها به‌عنوان بازوان محکم و قوی توسعه استان باید کمک کنند. حتماً هدف همه توسعه استان است و همه دوست دارند رفاه و معیشت مردم بهتر شود و پروژه‌ها به سرانجام برسد اما امیدواریم که این پروژه‌ها همه کارشناسی شده و بر اساس آمایش سرزمین باشد و بتوانیم این‌ها را ادامه داده و به سرانجام برسانیم. وی تصریح کرد:خبرنگاران و رسانه سنجه نگار خوبی‌اند که می‌توانند وضعیت را به ما بگویند و مسئولان اجرایی باید حتماً خبرنگار را به‌عنوان یک همکار امین بدانند و حتی اگر قلمش هم تند بود این تندی از سر دردی است که مردم با آن مواجه شده‌اند و این لحن و قلم تند اتفاقاً مقدس است. حالا اگر درجایی عصبانیت هم هست این مسئله بازتاب مشکلی در جامعه است و باعث آن شاید افرادی باشند که امروز باید پاسخگو باشند، برخی مواقع انسان باید عذرخواهی کند، زمانی که انسان اشتباه کرده است باید بپذیرد و عذرخواهی کند چرا که این هزینه کمتری خواهد داشت. وی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی اختیارات دارند و به همه دستگاه‌های اجرایی گفته‌ایم که با اختیاری که دارید مسئله و کار مردم را انجام دهید و اگر فکر می‌کنید که در این زمینه‌ها کمبود اختیار دارید، اعلام کنید تا اختیارات تان را افزایش دهیم تا مسائل مردم را حل کنید.
چرا از خراسان بازدید می‌کنم؟
استاندار با اشاره به نقش رسانه ها در توسعه اظهار کرد: اگر قرار باشد توسعه اتفاق بیفتد همان‌طور که زیرساخت‌هایی مانند جاده و ریل و غیره نیاز دارد، رسانه هم می‌خواهد و آن شاهراه‌های اصلی که می‌توانند بستر را فراهم کنند، رسانه‌ها هستند. خوشبختانه توسعه روزبه‌روز فناوری باعث شده است که رسانه‌ها خودشان را در این زمینه بیشتر نشان دهند. این امکان و اختیار بسیار خوبی است. من به‌عنوان مدیر عالی استان، اولین بازدیدم از یک مجموعه رسانه ای است و این اتفاقی نیست چرا که باور دارم اینجا یک ظرفیتی است که می‌تواند به مجموعه استان کمک کند.
پیشنهاد ایجاد شهرک چاپ
مظفری در این بازدید ضمن اشاره به ظرفیت‌های روزنامه خراسان و شهر چاپ این موسسه  گفت: می‌توان برای استفاده بهتر از دارایی‌های روزنامه‌ها «شهرک چاپ» و به‌صورت استاندارد یک شهر چاپ تاسیس کرد که تمام نشریات ما در آنجا فعالیت کنند و اگر روزنامه خراسان این امکان را داشته باشد، یک موزه مطبوعات برای مشهد و استان افتتاح شود تا مردم بتوانند با تاریخ ۱۱۵ساله این روزنامه آشنا شوند. استاندار خراسان رضوی در این نشست تأکید کرد: مشی اعتدال و عقلانیتی که در روزنامه خراسان موجود است می‌تواند تأثیر گذار باشد، رفتارهای تند و افراطی در هر دو طرف اگر باشد جواب نمی‌دهد. اسلام دین اعتدال است و غیرازاین هم اصلاً نباید رفتار کرد.
خراسانی ها چه گفتند
در این جلسه حسین سعیدی مدیرعامل موسسه و مدیرمسئول روزنامه خراسان نیز ضمن خیرمقدم به استاندار و تبریک انتصاب وی به‌ عنوان سکاندار استانداری خراسان رضوی به ارائه گزارشی از عملکرد موسسه و روزنامه خراسان و زیرمجموعه‌های این موسسه فرهنگی هنری پرداخت.
حامد رحیم‌پور سردبیر روزنامه خراسان نیز در این نشست گفت: ما در ۱۵ سال اخیر هیچ طرح اجرایی در سطح کلان استان نداشته‌ایم و تنها فولاد نیشابور و ایران‌خودروی بینالود بوده است. بنده شنیدم که درچند روز گذشته پیگیر منابع و مصارف بانک‌ها بوده‌اید، در سخنرانی روز معارفه چندین بار به بخش خصوصی و اتاق بازرگانی اشاره‌کرده‌اید که این‌ها سیگنال‌های دلگرم کننده ای بود. وی گفت:  آقای استاندار برای استفاده از ظرفیت‌های مغفول مانده رسانه در چند سال گذشته پیشنهاد می‌شود  یک کمیته تخصصی رسانه‌ای در استانداری برای همگرایی و هم‌افقی رسانه‌های استان در جهت پیشبرد اهداف عالی استان که سرلوحه آن توسعه است، ایجاد شود. روزنامه خراسان یکی از عناصر مهم فرهنگی این خطه است و می‌تواند جریان سازباشد و در جهت پیشبرد اهداف عالی استان به‌عنوان بازوی رسانه‌ای استان فعالیت کند.
سعید برند سردبیر خراسان آنلاین هم در این جلسه خطاب به استاندار اظهار کرد: آقای استاندار کلنگ تان را زمین بگذارید زیرا استان سرشار از زخم‌های پروژه‌های ناتمام است و در تمام استان این پروژه‌های ناتمام موجود است. کار ویژه‌های مهمی را برای خود تعریف کنید و به‌صورت متمرکز در جهت پیشبرد این اهداف تلاش کنید.
وحید تفریحی معاون سردبیر روزنامه خراسان نیز در این نشست ضمن ارائه چند پیشنهاد به استاندار اظهار کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران بازوی اصلی و مهم در پیشبرد اهداف و نقشه راه توسعه هستند اما طی سه سال اخیر این مسئله مغفول مانده و کرسی رسانه از استانداری و جلسات مهم آن حذف و به رسانه‌های دولتی خلاصه شده است، این مطالبه وجود دارد که فضایی که با عنوان رسانه های محرم و نامحرم ایجاد شده، حذف و کرسی رسانه به استانداری بازگردد.