printlogo


پیام رهبر انقلاب به مناسبت مراسم تکریم سرکار خانم مصطفوی
استقامت فرزند امام در خط امام(ره)

حضرت آیت‌ا...خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت مراسم تکریم سرکار خانم مصطفوی رئیس هیئت امنای جمعیت دفاع از ملّت فلسطین، از استقامت و پایبندی صبیه مکرم حضرت امام خمینی(ره) به خط و راه پیشوای عظیم‌الشأن تجلیل کردند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:«بزرگداشت و تکریم سرکار خانم مصطفوی، صبیه‌ مکرّم حضرت امام خمینی بنیان‎گذار جمهوری اسلامی ایران رضوان‌ا...علیه، کاری شایسته و بسزاست.این بانوی گرامی با توانمندی و استقامتی که از فرزند آن پدر عالی‎مقام انتظار می‎رود پایبندی خود را به خط امام و پیشوای عظیم‌الشأن راحل نشان دادند و در همان راه و همان جهت گام برداشتند؛ که یک نمونه‌ آن تشکیل و هدایت انجمن دفاع از فلسطین است.از خداوند متعال سلامت و دوام توفیقات این بانوی مکرّمه را مسئلت می‎کنم.» 
یادگار امام و حامی فلسطینیان مظلوم 
در لابه‌لای صفحات تاریخ انقلاب اسلامی، نام‌هایی درخشان می‌درخشند که هر یک حکایت از رشادت، ایثار و پایبندی به ارزش‌ها دارند. یکی از این نام‌ها، زهرا مصطفوی، دختر بزرگوار امام خمینی(ره) است. زنی که در سایه سار پدر بزرگوارش رشد یافت. نسل جوان امروز شاید کمتر نام او را شنیده باشند. دختر بنیان‎گذار انقلاب اسلامی را می‎توان دختر از جنس انقلاب دانست. او  از همان سال‎های ابتدایی انقلاب اسلامی مانند بسیاری از جوانان انقلابی، وارد عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی به مردم شد. او با روحیه‌ای جهادی و انقلابی، در کنار دیگر زنان مسلمان، به بازسازی کشور و خدمت به محرومان پرداخت. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های زهرا مصطفوی، تأسیس جمعیت دفاع از ملت فلسطین بود.   زهرا مصطفوی علاوه بر فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی، به تحصیل نیز علاقه‌مند بود. او موفق شد مدرک دکترای فلسفه را از دانشگاه تهران اخذ کند و به عنوان استاد دانشگاه به تدریس بپردازد. آثار علمی او نشان از عمق اندیشه و شناخت عمیق او از فلسفه و کلام اسلامی دارد.
اما چندی قبل بود که نام او بار دیگر بر سر زبان ها افتاد. دختر بنیان‎گذار انقلاب اسلامی همزمان با اوج گیری تنش ها در غرب آسیا و شهادت سیدحسن نصرا... ؛ در پیام تسلیتی به رهبر انقلاب، عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران را یادآور شد و نوشت : « در همان زمان که انقلاب نوپای ملت، گرماگرم نبرد با دشمنی بود که از سوی قدرت‌های شرق و غرب عالم حمایت می‌شد، جریان نفاق نیز از یک سو در زمان موشکباران شهرها با همراهی دشمن بعثی به ملت خیانت می‌کرد و از سوی دیگر هرروز با قتل، ترور و بمب گذاری جنایات متعددی علیه مردم مرتکب می‌شد که از حافظه تاریخی ملت ایران هرگز پاک نخواهد شد... امروز که انقلاب اسلامی ایران با رهبری حضرتعالی پس از ارتحال امام امت، یک درخت تنومند و تفکر شکست ناپذیر است و شاهد پیروزی‌های روزافزون این انقلاب هستیم، با همه غصه‌هایی که با شهادت عزیزانی چون حاج قاسم سلیمانی و سید حسن نصرا... داریم، یقین داریم که انقلاب اسلامی به پشتوانه وحدت همه نیروهای انقلاب و رهبری داهیانه حضرتعالی مستحکم‌تر از گذشته، همچنان منبع خودباوری و بالندگی ملت ایران و الگوی الهام‌بخش ملت‌های آزادی‌خواه و عدالت‌طلب خواهد ماند.» 


در اجلاسیه بین المللی «مجاهدان در غربت» انجام شد
تجلیل از مجاهدت های دختر امام (ره)
​​​​​​​در اجلاسیه بین المللی «مجاهدان در غربت» با اهدای بخشی از پوش ضریح حضرت رضا(ع) به زهرا مصطفوی، دختر امام خمینی (ره)، از عمری مجاهدت وی در راه آرمان فلسطین تجلیل شد. به گزارش «خراسان رضوی»، در مراسم اختتامیه نهمین اجلاسیه بین المللی «مجاهدان در غربت» که با حضور مسئولان کشوری، استانی و شخصیت ها و نخبگان بین المللی از 26 کشور جهان در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، پیام مقام معظم رهبری در تقدیر از مجاهدت های دختر امام (ره) توسط حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان، عضو دفتر رهبر معظم انقلاب قرائت شد.
مبارزه با اسرائیل اساس مکتب امام (ره)
  محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تشکر از زحمات زهرا مصطفوی در حمایت از ملت فلسطین گفت: خدا را شاکرم که در این شب و در جوار بارگاه مطهر حضرت رضا (ع) به مناسبت تجلیل از بانوی محترمه ای فرصت حضور پیدا کردم که عمر خودشان را در راه مجاهدت و تبعیت از ولایت و مبارزه در عرصه های مختلف به ویژه در موضوع مهم فلسطین صرف کردند که مسئله اول جهان اسلام و مسئله اول جهان بشریت شده است. وی در ادامه بیان کرد: ما مکلفیم که در داخل کشور و برای پیشرفت کشور و حل مشکلات اقتصادی کشور تلاش کنیم. امروز عرصه اقتصادی همان قدر مهم است که جبهه مقاومت مهم است.شیخ حسن عزالدین، نماینده عالی پارلمان لبنان نیز در این مراسم با اشاره به فرهنگ مشترک مقاومت گفت: حزب ا... و مقاومت از ابتدایی که ایجاد شد، فرهنگ خودش را از کربلا و امام حسین (ع) گرفت و این لبنان و مردمش را قوی کرد و فرهنگ ما را از ترس به عزت تغییر داد.
تمام جهان حامی فلسطین
در این مراسم همچنین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با هشدار به دشمنان اسلام گفت: به دشمنان اسلام هشدار می دهم این شهادت ها آغاز زوال شماست، شما کوچک تر از آن هستید که بتوانید در مقابل اراده محکم ملت های اسلامی تاب آوری داشته باشید. امیر دریادار ایرانی ادامه داد: وظیفه امروز ما در این راه تدبیری است که امام راحل در چند دهه قبل اندیشیده اند و آن وحدت و مقابله با نفوذ و جلوگیری از غفلت و نفوذ دشمن است.
سردار احمد وحیدی، فرمانده سابق سپاه قدس نیز در این مراسم با اشاره به پیچ تاریخی که جهان در آن قرار دارد، گفت: در برهه بسیار حساسی از تاریخ دنیا و منطقه قرار داریم و تجلی رویارویی جبهه حق و باطل امروز وارد مرحله‌ جدیدی از دوران حیات خود شده است. وی با اشاره به جهانی شدن آرمان دفاع از فلسطین تصریح کرد: حضرت امام(ره) فرمودند هسته های حزب ا... باید در تمام دنیا تشکیل بشود تا فلسطین به فلسطینیان بازگردد و امروز شما می‌بینید که تمام دنیا دارد این راهبرد را دنبال می‌کند.رستمی، عضو شورای عالی ستاد اجلاسیه نیز یادآور شد: برگزاری مراسم گرامی داشت چهلم شهدای خدمت و اختتامیه اجلاسیه نهم به صورت خاص برای تکریم و ادای احترام به محضر شهید سیدحسن نصرا... و شهید اسماعیل هنیه و به صورت ویژه تجلیل از خدمات سرکار خانم دکتر زهرا مصطفوی به عنوان ریاست جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار می شود.شایان ذکر است در پایان این مراسم با حضور تولیت آستان قدس رضوی، نماینده مقام معظم رهبری، ریاست مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان از زهرا مصطفوی با اهدای پیام مقام معظم رهبری، یک جلد کلام ا... مجید و برشی از پوش متبرک مضجع شریف حرم حضرت رضا (ع) تجلیل به عمل آمد.