printlogo


حرف مردم

 برگزاری جشنواره غذاهای سنتی و محلی در شهرستان تاریخی و زیبای کلات نادری در عمارت تاریخی کاخ خورشید نتیجه زحمات میراث فرهنگی فرمانداری و شهرداری بود که شایسته تقدیر است.
  کبوتربازی چه کار بیخود و ناپسندی است! زن و بچه مردم نمی تواند داخل حیاط خودشان بیایند و لباسی را که شسته اند روی بند پهن کنند. این چکاریه!
 هواپیمایی ملی ایران با قدمت 63 ساله و با نشان زیبا و نوستالژیک هما یا همان پرنده افسانه ای که برگرفته از آثار باستانی تخت جمشید است یادآور خاطرات فراوانی برای تمام ایرانیان است. این شرکت اخیرا مورد تحریم ظالمانه اتحادیه اروپا قرار گرفته است. امید است وزارت خارجه با جدیت به لغو تحریم اقدام نماید. به نظرم این فقط یک شرکت نیست بلکه نمادی از هویت ملی این سرزمین است.
 شهادت یحیی سنوار «مرگ بر اسرائیل» را به زودی معنا خواهد کرد.
 برای فرار مالیاتی بسیاری از مصالح فروشی های ساختمانی شماره کارت دیگری را که اصلا نمی شناسی به خریدارمی دهند تا پول مصالح به حسابشان واریز کنند؛ برای فرار از مالیات!
 من که کارگرم چه کار کنم؟ حقوقم که به اندازه هزینه های زندگی نیست. در سال چند بار لبنیات را گران می کنند ولی حقوق من کارگر را یک بار بیشتر اضافه نمی‌کنند. 
 حزب ا... یک جریان همیشه زنده است. شهادت مجاهدان و فرماندهان شجاع آن خللی در پایه های استوارش وارد نخواهدکرد  بلکه شهادت این عزیزان باعث تزلزل اساس رژیم غاصب و جلاد صهیونیستی شده است.
 بعضی کشورها به ظاهر رژیم صهیونیستی را محکوم می کنند ولی به فکر منافع خود هستند. بعضی هم خواهان تضعیف ایران هستند و برخی هم با دادن رشوه چشم به جزایر سه گانه ایران دوخته اند. حاکمیت با واگذاری زمین به ایرانی ها به رونق اقتصادی جزایر کمک کند.
 در مکتب مقدس اسلام برای رسیدگی به اوضاع فقرا، ضعفا و محرومان جامعه موکد سفارش شده است و این بار فقط به دوش مسئولان نیست و از اوجب واجبات است. همگان در برابر این امر فوق العاده مهم خودشان را مکلف بدانند.
  مدتی است خانه بهداشت روستای 350 خانواری بیزه از توابع شهرستان داورزن بسته است و کسی را جایگزین کارمند بازنشسته شده آن نکرده اند. لطفا اقدام کنند .
 امام جمعه مشهد در خطبه های این هفته به خوبی متذکرشدند که رعایت حجاب درسطح جامعه کاری است قانونی و اجباری و همان طورکه رهبری هم فرمودند در داخل خانه است که اختیاری است.
 چرا در امتحانات تیزهوشان تعیین مرکز در روزهای آخر مثلا می گن زبان نیست این ناهماهنگی سمپاده. لطفا متذکر بشوید. فکر بچه ها به هم می ریزه.
  تیتر روزنامه خراسان ۲۸ مهر ۱۴۰۳ بیانیه اتحادیه اروپا و اعراب خلیج فارس درباره جزایر ایرانی، موضوع امنیت ملی ایران و بسیار مهم است.
 بحران حاشیه نشینی یک بحران ملی است که کلان‌شهرهای کشور را در گیر کرده و هزینه های مالی و اجتماعی اداره کلان‌شهرها را افزایش داده است. این بحران که خودش بحران های دیگری ایجاد کرده باید مهار شود.
 اگر فرزندآوری کم شده، علت های زیادی دارد. مسائل اجتماعی به مسائل اقتصادی مربوط می شود. مسئولان ببیند چه مشکلاتی سرراه فرزندآوری هست آن ها را رفع کنند. اقتصاد نابسامان  مشکلات مسکن بیکاری درآمد کم و...
 شهرستان های خراسان رضوی ظرفیت های بسیار خوبی در صنعت گردشگری دارند مثل صنایع دستی، آثار تاریخی،  سوغات، موسیقی محلی. ادارات میراث فرهنگی شهرستان ها جشنواره بگذارند.
در خیابان باریک و پرترافیک آبکوه، چرا واحد خسارت یکی از بیمه ها، ماشین های تصادفی را با یدک کش می آورد؟این خود سبب تشدید ترافیک می شود.