printlogo


از مستطیل سبز تا روی استیج!

صابری-«هرکسی را بهر کاری ساختند» از آن مثل‌هایی است که چندان موردتوجه فوتبالیست‌های گرامی قرار نگرفته و برای همین دوست دارند به هر حوزه‌ای سرکی بکشند. خب شاید بگویید امثال پژمان جمشیدی ثابت کردند نباید آدم خودش را محدود کند؛ غافل از این‌که شاید از اول جمشیدی را بهر سینما ساخته باشند نه فوتبال؛ چرا که در این یکی موفق‌تر از کار درآمد. اما هر فوتبالیستی که خواننده شد، کما بیش همان خاطره خوب دوران فوتبالش را هم خراب کرد. آخرین فرد این فهرست هم محمد غلامی است؛ بازیکن سابق تیم‌هایی مثل استیل آذین که مدت کوتاهی در تیم ملی هم بازی کرد. به بهانه خبر خواننده شدن او، سراغ فوتبالیست‌هایی رفتیم که خواندند و ناکام شدند.

 شیث رضایی| درست مثل روزهای                   فوتبالش
شیث در فوتبال با استعداد بود، در 20 سالگی با گلزنی در دربی مطرح شد؛ در 22 سالگی اولین بازی ملی‌اش را تجربه کرد، در اردوهای باشگاهی و تیم‌های ملی جوانان و... برای بقیه می‌خواند؛ اما همان‌طور که استعدادش در فوتبال منجر به اتفاق بزرگی نشد، در عرصه خوانندگی هم نتوانست موفق عمل کند و حتی کمتر از فوتبال درخشید. او پرکارترین فوتبالیست در عرصه خوانندگی است، «باید بدونی» سال ۱۳۹۴، «همه جا اسم توئه» (این آهنگ به مهرداد اولادی و هادی نوروزی تقدیم شد) اردیبهشت ۱۳۹۵، «تو فکرتم» دی ۱۳۹۵، «پر احساس» اسفند ۱۳۹۵، «کم آوردم بیا» خرداد ۱۳۹۶، «حباب» تیر ۱۳۹۶، «ای کاش» اسفند ۱۳۹۶، «عاشق که میشی» خرداد ۱۳۹۷ و... نتیجه تلاش او در عرصه موسیقی بود که دستاورد خاصی هم نداشت.
 میناوند| می‌توانست خواننده خوبی باشد
چپ پای خوش تکنیک فوتبال کشورمان که به اندازه توانایی‌اش در فوتبال به حقش نرسید و با یک‎سری انتخاب اشتباه عمر دوران حرفه‌ای‌اش را کوتاه کرد صدای خوب، زبان بدن مناسب و حتی آموخته‌هایی در زمینه استفاده از صدا داشت اما جز یک مورد که در حمایت از تیم ملی با نیما نکیسا و پژمان جمشیدی ترانه‌ای را برای جام جهانی 2006 اجرا کردند؛ اصلاً سراغ خوانندگی نرفت تا این‌که بعد از چند سال پرسپولیس قهرمان شد. حامد طاها یک آهنگ برای این قهرمانی خواند و از مهرداد هم دعوت به‌کار کرد. نتیجه خیلی خوب بود. مهرداد بدون اضافه کاری و درست سرجای خودش یک آهنگ فوتبالی را از زبان یک هوادار اجرا کرد و خواند: «بی‌هوای تو نفس نمی‌کشم، من بمیرمم هوادار توام، وقتی که به اسم تو فکر می‌کنم، شیش تا گل از کل دنیا جلوئم» هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد چند سال بعد از اجرای این قطعه، مهرداد کنار ما نباشد.
 رضا عنایتی| آقای گل بازنده شد
رضا عنایتی سه بار آقای گل فوتبال کشور شد؛ در فوتبال موفقیت‌های زیادی را کسب کرد؛ البته فقط به‌عنوان فوتبالیست، چرا که بعد از آن در عرصه مربیگری هم رکوردهای تلخی را با تیم ملی امید جابه‌جا کرد که به وجهه ورزشی‌اش لطمه جدی زد. 
خلاصه آقا رضا زمانی که تولید آلبوم موسیقی با ژست‌های عجیب روی کاور مد بود، شعرهای همسر سیاوش اکبرپور را تبدیل به یک آلبوم کرد. حمایت سیاوش به عنوان تهیه کننده و انواع تمهیدات تبلیغی هم اثر او را نجات نداد تا مشخص شود پول و اسم نمی‌تواند یک اثر را نجات دهد. 
حجم بازخوردهای بد چنان بود که خوشبختانه عنایتی فهمید باید بی‌خیال این ماجرا شود و دیگر به این عرصه ورود نکرد.

نیما نکیسا| امیدوارم مدیریتت این‌طور            نباشه
نیما نکیسا بین نسل قدیمی فوتبالیست‌ها زود چهره شد؛ 20 سالگی فیکس تیم ملی باشی، آن‌هم در حضور عابدزاده، 22 سالگی جام جهانی بازی کنی و... اما روند او چندان خوب نبود. 
زودتر از آن‌چه تصور می‌شد از فوتبال کنار رفت. او که از کودکی آموزش‌هایی در حوزه موسیقی دیده بود، سال‌ها بعد با ناصر عبداللهی هم رفاقت داشت، با میناوند و پژمان جمشیدی آهنگی برای تیم ملی در جام جهانی خواند؛ سراغ درس و تحصیل رفت و بین همه ماجراجویی‌هایش چندین آلبوم موسیقی بیرون داد تا این‌که رفت سراغ مدیریت در فوتبال و بی‌خیال خوانندگی شد. شاید اگر خواننده خوبی شده بود، حالا مدیرعامل ذوب‌آهن کس دیگری بود. از کارهای او می‌توان به: آلبوم «خدا کنه بارون بیاد»، آلبوم مشترک «اوج پرواز» با همراهی امثال امین حیایی، کامران تفتی، کامبیز دیرباز و... «حاشا نکن» به همراه کامران تفتی ۱۳۹۴، «اتمسفر» ۱۳۹۵، «وای دلم»، «دلواپسی» و... اشاره کرد. این حجم از پرکاری باید تصادفاً به یک اثر خاطره‌انگیز ختم می‌شد که متاسفانه نشد.
​​​​​​​تک آهنگ‌ها و...
فوتبالیست‌های زیادی با استفاده از شهرت و موقعیت مالی‌شان، شانس‌شان را در عرصه خوانندگی تجربه کردند. به‌طور مثال پژمان جمشیدی قبل از هنرپیشه شدنش چند تک آهنگ داد؛ یکی از آن‌ها با محمدرضا هدایتی بود که پر از کارهای نرم‌افزاری و اصلاح صدا بود. بختیار رحمانی هم که با فولاد قهرمان لیگ برتر شده بود و زمانی در فوتبال می‌درخشید کلیپی ساخت که آن هم دیده نشد. از عجیب‌ترین فعالیت‌های فوتبالیست‌ها در عرصه خوانندگی می‌توان به تک آهنگ عجیبی اشاره کرد که سعید عزت اللهی در اینستاگرام منتشر کرد؛ آن هم زمانی‌که به‌خاطر مصدومیت در تیم ملی نبود و بازی‌های جام ملت‌ها در جریان بود. موزیکی که شبیه خواندن یک نوجوان در جمع خانوادگی بود. آهنگ اخیر محمد غلامی هم که فعلا چنگی به دل نمی‌زند مگر آن‌که او آلبومی منتشر کند که کیفیت بقیه قطعاتش از این یکی خیلی بهتر باشد. این‌طوری شاید غلامی را با صدایش بشناسیم نه بدشانسی او در بازی با تیم ملی برزیل. اگر به‌خاطر داشته باشید غلامی در یکی از معدود بازی‌های ملی‌اش زمان افشین قطبی به تیم ملی برزیل گل زد که داور به اشتباه ضربه او را در موقعیت آفساید تشخیص داد تا این گل مهم از کارنامه این بازیکن بدشانس حذف شود.