تازه های مطبوعات

نویسنده:

مترجم:

کیهان - درخصوص تهدیدات اسرائیل پس از پاسخ کوبنده ایران، باید گفت اولا، قبل از این که هواپیماهای اسرائیل بخواهند فاصله دو تا سه ساعتی تل‌آویو - تهران را طی کنند و به آسمان ایران برسند، موشک‌های ایران در کمتر از ۱۰ دقیقه تل‌آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهند کرد. ثانیا، با تهدیدات ایران نماینده اسرائیل در سازمان ملل در یک عقب‌نشینی از ترس گفت: «به دنبال جنگ با ایران نیستیم، آن چه رخ داد پاسخ بی‌سابقه‌ای بود»!
اعتماد - به‌رغم هشدار جدی ایران و فرستادن سیگنال‌های شفاف، به نظر می‌رسد که اسرائیل نسبت به عملیات وعده صادق۲ واکنش نشان خواهد داد. اما به احتمال فراوان واکنش او در چارچوب قواعد بازی و محدود به اماکن نظامی خواهد بود.چرا که اگر اسرائیل بخواهد تاسیسات هسته‌ای ایران را هدف قرار بدهد، عملا راه را برای تجدید نظر در دکترین هسته‌ای و دفاعی ایران باز کرده و به آن وجهه قانونی خواهد داد.
دنیای اقتصاد - در روزهای اخیر، موضوع FATF دوباره در لیست مهم‌ترین خبرها قرار گرفته است. در تازه‌ترین اظهارنظر، عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد از عزم دولت برای حل موضوع FATF خبر داده است.به نظر می‌رسد دولت چهاردهم برای قانع کردن نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت نظام با چالش روبه‌روست. با توجه به این که پیوستن به FATF تصمیمی نیست که تنها توسط دولت گرفته شود، دستیابی به چنین توافقی نیازمند همکاری نهادهای مختلف قانون‌گذاری و اجرایی است.
ایران - صرف نظر از اثر امنیتی خود عملیات هفتم اکتبر، طوفان الاقصی این فرصت را برای دیگران نیز مهیا کرد تا وضعیت امنیتی رژیم صهیونیستی را وخیم‌تر کنند. عملیات هفتم اکتبر یا طوفان الاقصی این موقعیت را فراهم کرد که مسئله فلسطین به مسئله اول جهان تبدیل شود و صدای اعتراض به اسرائیل حتی از دولت‌های اروپایی نیز شنیده شود.هفت اکتبر نقشه‌ ایالات متحده برای طراحی نظم نوین را که قرار بود به واسطه پیمان صلح ابراهیم و طرح کریدور عرب-مد منطقه را تحت سلطه‌ رژیم اسرائیل دربیاورد، خنثی کرد.

10 شماره آخر