آغاز تبعید دوباره فوتبال ایران به زمین بی طرف

تاجی دیگر بر سر فدراسیون منفعل!

نویسنده:

مترجم:


سارا مسیحا

info@khorasannews.com
یک روز پس از آن که کنفدراسیون فوتبال آسیا طی نامه ای رسمی به فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد، دیدار تیم ملی کشورمان با قطر در هفته چهارم مرحله سوم انتخابی جام جهانی 2026 باید در زمین بی طرف برگزار شود، قابل پیش بینی بود که شایعات و اخبار مربوط به انتقال دیدارهای نمایندگان باشگاهی ایران در مسابقات آسیایی هم به زمین بی طرف درست از آب درآید. شایعات مربوط به درخواست باشگاه النصر عربستان برای برگزاری دیدار  با استقلال در هفته سوم لیگ نخبگان در زمین بی طرف به بهانه شرایط غیرطبیعی منطقه بارها در رسانه های خارجی مطرح شد اما هیچ مسئولی در فدراسیون فوتبال و باشگاه استقلال آن ها را جدی نگرفت تا شایعات تبدیل به واقعیت شد. حالا نه تنها استقلال باید به فکر بازی با یاران رونالدو در زمینی بی طرف و بیرون از ایران باشد، بلکه فعلا تراکتور هم ناچار است در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا دیدارش با حریف تاجیکستانی را خارج از ایران برگزار کند و اگر این شرایط به قول AFC بی ثبات ادامه پیدا کند، قطعا دیدارهای خانگی پرسپولیس و سپاهان هم به خارج از ایران منتقل خواهد شد. انفعال همیشگی فدراسیون فوتبال و بخش بین الملل باشگاه های ایرانی در موارد این چنینی همواره آسیب ها و زیان های زیادی به فوتبال ملی و باشگاه وارد کرده و این در حالی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا در اقدامی عجیب چند سالی است فدراسیون فوتبال ایران را در بین نامزدهای بهترین فدراسیون فوتبال آسیا قرار می دهد!
دبی میزبان ایران و قطر
فدراسیون ایران پس از دریافت نامه AFC  برای معرفی محل بازی با قطر،  ابتدا پیشنهاد جابه‌جایی بازی رفت و برگشت با قطر را داد که از سوی قطری‌ها رد شد. دو گزینه دیگر فدراسیون ایران، برگزاری بازی در کشور ازبکستان و دبی بود اما از آن‌جایی که ازبک‌ها هفته آینده در تاشکند میزبان امارات خواهند بود، کشور میزبان با مشکلاتی در این زمینه مواجه می‌شد، از همین رو ایرانشهر بخارا در ازبکستان را نیز مدنظر داشت و همزمان مکاتباتی هم با فدراسیون فوتبال امارات انجام داد. در نهایت اماراتی ها با برگزاری دیدار ایران و قطر در دبی موافقت کردند و تیم ملی پس از بازی با ازبک ها بلافاصله راهی امارات خواهد شد.
۳ گزینه استقلال برای میزبانی از یاران رونالدو
کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای از باشگاه استقلال خواسته گزینه نهایی خود را برای برگزاری این مسابقه اعلام کند و به همین دلیل استقلال تا روز دوشنبه آینده مهلت دارد زمین مد نظر خودش را انتخاب و معرفی کند.براساس پیگیری‌ها مشخص شد امارات، عمان و قطر به ترتیب اولویت‌های استقلال برای برگزاری بازی با النصر هستند و این باشگاه باید پس از مذاکرات لازم و توافق قطعی، گزینه نهایی خودش را به AFC‌ اعلام کند.علت این که قطر با وجود همکاری‌های خوبی که با فوتبال ایران دارد، گزینه سوم آبی‌هاست، این است که فاصله این کشور با عربستان زیاد نیست و به همین دلیل رفت و آمد به محل برگزاری مسابقه به سود تیم النصر خواهد بود. در صورت قطعی بودن برگزاری دیدار استقلال و النصر در زمین بی طرف دیدار این تیم در هفته هشتم مقابل ذوب آهن مثل بازی پرسپولیس و ملوان انزلی معوق خواهد شد. باشگاه تراکتور هم  پس از دریافت نامه AFC، درخواست رسمی به باشگاه روشن ارسال کرده تا در صورت موافقت حریف تاجیکستانی، دیدارهای رفت و برگشت دو تیم جابه‌جا شود. تراکتوری‌ها در صورت موافقت نکردن باشگاه تاجیکستانی، به احتمال بسیار زیاد شهر دبی امارات را به‌عنوان میزبان خود معرفی خواهند کرد.
10 شماره آخر