تازه های مطبوعات

نویسنده:

مترجم:


ایران - این روزنامه به  دیدار پزشکیان و جبهه پایداری واکنش نشان داد و نوشت:  نخست باید پزشکیان را ستود که از برگزاری چنین جلسه‌ای استقبال کرده است. دوم، باید جبهه پایداری را ستود که به این دعوت آری گفته است. به رسمیت شناختن طرف مقابل و «دیگری سیاسی»، نخستین و مهم‌ترین گام وفاق است. مسعود پزشکیان نشان داد در این کار، هم دارای ظرفیت روحی و هم توانایی فکری و سیاسی است.
جوان - این روزنامه درباره ادعای 
آمریکایی ها برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای نوشت: «آن چه که سبب شکست و ناکامی آمریکا در پیشبرد اهدافش در منطقه شده نه سلاح هسته‌ای ایران بلکه شکست در برابر قدرت نرم و قدرت سخت متعارف مقاومت در منطقه است که تجلی ابعاد آن را در روز‌های اخیر در امتداد عملیات وعده صادق ۲ و جمعه نصر می‌توان دید.»
فرهیختگان - براساس جدیدترین گزارش مرکز آمار ایران از جزئیات هزینه- درآمد خانوارهای شهری کشور، سهم مسکن از کل هزینه‌های خانوارهای شهری کشور در سال 1402 درحالی به‌طور میانگین در کشور 42.4 درصد بوده که این میزان در استان تهران با سهم 55.8 درصد، در رتبه اول قرار گرفته است.
اطلاعات - این روزنامه ضمن تحلیل وضعیت منطقه نوشت:«تا اینجا نشانه‌ای از پایان یافتن جنگ و نسل‌کشی در غزه، لبنان و سوریه دیده نمی‌شود. فرار از اسرائیل از سوی شهروندان و خانواده‌های اسرائیلی به اوج خود رسیده است. بحران معیشتی و مالی و اقتصادی در اسرائیل دیگر جای انکار نیست و در سراسر رسانه‌های غربی علنی شده است. اغلب خبرنگاران غربی در اسرائیل خبر می‌دهند: «همه در حال فرارند!» در چنین شرایطی آینده فقط با جمله «مقاومت در برابر تجاوز» متصور است.
ابتکار - اگر فرض کنیم افزایش قیمت بنزین یک سیاست و هدف آن کاهش مصرف بنزین است، باید پیش از پذیرش این هدف، ابعاد مختلف هدف روشن شود تا ببینیم آیا کاهش مصرف بنزین یک هدف معقول و اقتصادی است؟ اگر مردم از استفاده از خودرو رفاه به دست می‌آورند کدام منطق می‌گوید باید رفاه مردم را کاهش داد؟»

10 شماره آخر