امام حسن عسکری(ع) نقطه کمال انسان 250 ساله 

نویسنده:

مترجم:

غفوریان-مناسبت هشتم ربیع الثانی ولادت حضرت امام حسن عسکری(ع) را بیش از همگان باید به فرزند نازنین او، حضرت حجت و صاحب الزمان(عج) تبریک و تهنیت گفت. امروز، امام و امید جهان، حضرت بقیة ا... شادمان از میلاد پدر است؛ ما نیز به این شادمانی شادمانیم و این سروده غلامرضا سازگار را زمزمه می کنیم:

چارده آینه روی زیبای تو
عطر مهدی دمد از نفس های تو
در دل ما بود چون خدا جای تو
سوره قدر و نور نقش سیمای تو
نور حسن تو را مشتری مشتری
سیّدی یا حسن ایّها العسکری
اما آیا می توان امام حسن عسکری(ع) را نقطه کمال انسان 250 ساله از دوره نبوت نبی مکرم اسلام  و زیست تمدن ساز 11 امام بزرگوار ندانست؟ انسان 250 ساله‌ای که در باطن حرکت کلی و کلان ائمه یازده‌گانه(ع) هدف حاکمیت توحید در جوامع انسانی و ایجاد تمدن اسلامی را دنبال می‌کرد.
آری، سخن از امام جوانی است که به تعبیر حضرت آیت ا... خامنه ای، بهترین الگو برای همه مومنان و به خصوص جوانان است: « این امامی که موافقان، شیعیان، مخالفان، غیر معتقدان، همه شهادت دادند و اعتراف کردند به فضل او، به علم او، به تقوای او، به طهارت او، به عصمت او، به شجاعت او در مقابل دشمنان، به صبر و استقامت او در برابر سختی‌ها. این انسان بزرگ، این شخصیت باشکوه، وقتی به شهادت رسید، فقط 28 سال داشت. در تاریخ پرافتخار شیعه، این نمونه‌ها را کم نداریم. پدر امام زمان عزیز ما با آن همه فضیلت، با آن همه مقامات، با آن همه کرامات، وقتی با سم و جنایت دشمنان از دنیا رفت، فقط 28 سال داشت؛ این می شود الگو؛ جوان احساس می کند یک نمونه‌ عالی در مقابل چشم دارد. »
10 شماره آخر