مربی نامدار مشهدی فرصت حضور در فرش قرمز تالار مشاهیر والیبال جهان را از دست داد

کارشکنی آمریکا برای تئوریسین والیبال نشسته

نویسنده:

مترجم:

مراسم فرش قرمز جدیدترین نفرات راه یافته به تالار مشاهیر والیبال جهان طی روزهای آینده در آمریکا برگزار می‌ شود که از ایران فقط نام هادی رضایی مربی نامدار مشهدی وجود دارد که متاسفانه با کارشکنی آمریکا روادید او هنوز صادر نشده است و بر این اساس نمی تواند در این مراسم مهم حضور یابد. مسئولان تالار مشاهیر والیبال جهان طی روزهای آینده در ایالت ماساچوست آمریکا و شهر بوستون، ورود چهره‌های جدید به این تالار را جشن می‌گیرند که هادی رضایی، سرمربی مشهدی تیم ملی والیبال نشسته ایران که در پاراالمپیک پاریس برای هشتمین بار این تیم را قهرمان این بازی ‌ها کرد، از جمله چهره‌های تازه وارد به این تالار است که برای حضور در مراسم فرش قرمز و جشن نیز دعوت شده است اما به دلیل صادر نشدن روادید از سوی آمریکا، فرصت حضور در این مراسم را از دست داده است.
تالار مشاهیر والیبال جهان ۱۶۰ عضو دارد. طی سال جاری میلادی، هادی رضایی همراه با نمایندگانی از کوبا، آرژانتین (یک نفر)، برزیل، آمریکا، ایتالیا (۲ نفر) و از میان ۲۳ کاندیدای برگزیده، به عنوان چهره‌های جدید وارد تالار مشاهیر والیبال جهان شد. مراسم فرش قرمز چهره‌های جدید تالار مشاهیر والیبال جهان و افتتاح ویترین افتخارات آن ها در این تالار طی روزهای ۲۷ تا ۲۹ مهر در بوستون برگزار می ‌شود که هادی رضایی به دلیل صادر نشدن روادید موفق به سفر به آمریکا نشده است.این در حالی است که هادی رضایی اولین ایرانی و نخستین فرد از خانواده والیبال نشسته است که وارد تالار مشاهیر والیبال جهان شده است.
تمجید تالار مشاهیر بین المللی والیبال از رضایی
عملکرد فوق‌العاده هادی رضایی به عنوان بازیکن و مربی در تیم ملی والیبال نشسته ایران، تمجید تالار مشاهیر بین‌المللی والیبال را به دنبال داشت.به گزارش تسنیم، تالار مشاهیر بین‌المللی والیبال، یک سازمان خصوصی مستقل است که به افتخارات مختلف رشته والیبال در سطوح مختلف از آماتوری تا حرفه‌ای در شاخه‌های مختلف می‌پردازد و به منظور احیای تاریخ والیبال در جهان هر ساله تعدادی از برترین‌های این رشته را در شاخه‌های مختلف معرفی می‌کند. در موزه تالار مشاهیر 166 چهره شاخص از 26 کشور جهان معرفی شده‌اند و این موزه  که مقر آن در ایالت ماساچوست آمریکا (زادگاه رشته والیبال) قرار دارد، سالانه مورد بازدید هزاران نفر قرار می‌گیرد.
اوایل خرداد ماه بود که اعلام شد هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران به عنوان اولین عضو ایرانی تالار مشاهیر فدراسیون جهانی والیبال انتخاب شده است. بر همین اساس قرار بود رضایی در اواخر ماه جاری برای شرکت در مراسم فرش قرمز راهی آمریکا شود، اما روادیدش صادر نشد تا حضورش منتفی شود.حالا صفحه رسمی تالار مشاهیر بین‌المللی والیبال با انتشار مطلبی درباره هادی رضایی، از او به عنوان یکی از چهره‌های جدید راه یافته به این تالار نام برد و نوشت: «هادی رضایی اسطوره والیبال نشسته است که ده‌ها مدال خارق‌العاده را در پاراالمپیک به عنوان بازیکن و مربی کسب کرده و همین مسئله او را به یکی از پرافتخارترین چهره‌های این ورزش تبدیل کرده است. رضایی به عنوان کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته ایران، این تیم را به سه طلای متوالی پاراالمپیک در سال‌های 1988، 1992 و 1996 رساند و ایران را به عنوان یک قدرت برتر معرفی کرد. او با انتقال به عرصه مربیگری، این میراث را ادامه داد و ایران را به سمت 7 مدال پاراالمپیک از جمله 5 طلا هدایت کرد. تیم‌های تحت هدایت رضایی در مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های پاراآسیایی نیز درخشیده‌ و طلاهای متعددی را کسب کرده‌اند و شهرت او به عنوان یک تاکتیک ‌دان چیره دست را تثبیت کرده است. با 22 مدال در مسابقات بزرگ، تاثیر رضایی در والیبال نشسته عمیق و متحول کننده است.»هادی رضایی درباره این موضوع گفت: من جزو آن شش نفری هستم که قرار بود طی روزهای 27 و 28 مهر ماه در مراسم فرش قرمز با پرچم ایران شرکت کنم. یک ماه قبل از طریق سفارت ارمنستان اقدام به دریافت روادید کردم اما گفتند که نیاز به بررسی مجدد دارند. تا الان هیچ ایمیلی به من ارسال نشده است که رد شده‌ام. در واقع هیچ چیزی اعلام نکرده‌اند. عملاً دیگر فرصتی برای حضور در این مراسم برای من وجود ندارد. 
10 شماره آخر