سرپرست نمایشگاه بین‌المللی مشهد  اعلام کرد:

551 میلیارد دلار؛  سهم نمایشگاه‌های جهانی  در تبادلات تجاری

نویسنده:

مترجم:


سرپرست نمایشگاه بین‌المللی مشهد گفت: با  توجه به اهمیت صنعت نمایشگاهی در اقتصاد جهانی، سالانه ۳۲ هزار نمایشگاه در جهان برگزار می‌شود و این رویدادها ۵۵۱ میلیارد دلار تبادلات تجاری را به همراه دارند. به گزارش ایسنا، فرزین سلطانی روزگذشته در نشست خبری اولین نمایشگاه تخصصی صادرات به آسیای میانه و افغانستان با اشاره به اهمیت صنعت نمایشگاهی اظهار کرد: نمایشگاه بین‌المللی مشهد به عنوان دومین قطب نمایشگاهی کشور شناخته شده و نقش مهمی در توسعه صنعت و اقتصاد کشور دارد، ضمن این که نمایشگاه‌ها در هر کشوری آینه پیشرفت صنعتی و اقتصادی آن محسوب می‌شوند.
وی با بیان این که نمایشگاه‌ها در سطح جهانی به عنوان شاخصی برای توسعه صنعتی و بشردوستانه هر کشور تلقی می‌شوند، ادامه داد: سالانه در سطح جهان حدود ۳۲ هزار نمایشگاه برگزار می‌شود و سهم نمایشگاه‌های جهانی در تبادلات تجاری ۵۵۱ میلیارد دلار است.
سرپرست نمایشگاه بین‌المللی مشهد تصریح کرد: با توجه به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌ها در کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه، نمایشگاه بین‌المللی مشهد نیز با هدف توسعه صنعت نمایشگاهی و تسهیل تبادلات تجاری در منطقه، به بهره‌گیری از تسهیلات فنی پیشرفته وخدمات تخصصی در این حوزه ادامه می‌دهد. یکی از اهداف ما این است که با حضور تولیدکنندگان وصادرکنندگان از دیگر استان‌های کشور، نمایشگاه مشهد را به عنوان حلقه اتصال ایران با کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای، کشورهای مستقل مشترک‌المنافع و افغانستان معرفی کنیم.
سلطانی یادآور شد: این نمایشگاه فرصتی برای تولیدکنندگانی است که امکان حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی خارج از کشور را ندارند و می‌توانند از طریق نمایشگاه مشهد با بازارهای منطقه‌ای ارتباط برقرار کنند.
10 شماره آخر