تازه های مطبوعات

نویسنده:

مترجم:


 اعتماد - عباس عبدی نوشت: صدا و سیما به زبان روشن به مخاطب می‌گوید؛ خبر می‌خواهید؟ بروید رسانه‌های خارجی را ببینید؛ زیرا در پیشخوان ما خبر واقعی وجود ندارد. مرجعیت خبری داشتن ربطی به یک مورد راست و دروغ گفتن ندارد. مربوط به پذیرش مخاطب است حتی اگر خبر دروغ یا اشتباه باشد. البته تکرار خبرهای دروغ مرجعیت را زایل می‌کند. پس چرا تا سردار را در تلویزیون نشان ندادند کمتر کسی به خبر آنان باور داشت؟ چون آن اندازه خبرهای نادرست گفته‌اند که اگر یک بار هم درست بگویند کسی باور نمی‌کند و این برای رسانه‌های دیگر معکوس است.
جمهوری اسلامی - جمهوری اسلامی ایران در انجام اقداماتی که تکلیف موضوع جزایر سه‌گانه و خود جزایر را یکسره کند، باید همت بیشتری نماید. در مورد خود جزایر، اجرای طرح‌های عمرانی، تفریحی و حتی امنیتی از ضروریات است. در مورد یکسره شدن تکلیف جزایر باید کارهای حقوقی و دیپلماسی مستمر در سطح سازمان ملل با قوت و قدرت ادامه پیدا کند ب طوری که هیچ یک از دولت‌ها اعم از اردوگاه شرق و اردوگاه غرب نتوانند مرتکب چنین تخلفاتی شوند. 
دنیای اقتصاد - اخیرا اظهار نظری از [حجت الاسلام مصباحی مقدم] مبنی بر تجویز استقراض ارز و طلا به جای ریال در مراودات اشخاص به دلیل شرایط تورمی موجود در کشور منتشر شد. آیا مقام اظهارکننده‌ این نظر، طی 30 یا 40 سال اخیر، سمت یا اختیاری در مجاری قانون‌گذاری کشور ازجمله ریاست کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و فراتر از آن در سایر مراجع قانون‌گذاری بالادستی در کشور نداشته که بتواند مانع از رشد افسارگسیخته‌ نرخ تورم در کشور شود و این که آیا برخی پیشنهادهای مطرح شده در زمان تصویب لوایح بودجه سالانه کل کشور در مجلس، عامل افزایش نرخ تورم نبوده؟ آیا تورم فعلی در کشور، محصول چند ماه اخیر است و پیش از این، چنین تورمی با این نرخ در کشور مسبوق به سابقه نبوده؟
10 شماره آخر