روزهای جهنمی نظامیان صهیونی در جبهه شمالی

ضربات محکم حزب‌ا... به ارتش صهیونیستی در کمتر از 24 ساعت که به کشته و زخمی شدن  ده ها نظامی منجر شد، نشان داد که برخلاف ادعای مقامات تل‌آویو، ترور فرماندهان، نه تنها این جنبش را تضعیف نکرده بلکه اراده آن ها را برای مقابله با دشمن اشغالگر، پولادین‌ کرده است

نویسنده:

مترجم:

​​​​​​​جنگ میان حزب ا... و رژیم صهیونیستی روندی تصاعدی به خود گرفته و هر روز بر دامنه و حجم درگیری‌ها افزوده می‌شود. در این میان ارتش صهیونیستی آخر هفته بسیار سختی را در برابر نیروهای مقاومت لبنان سپری کرد به صورتی که رسانه‌های اسرائیلی از بالاترین میزان تلفات و خسارات واردشده به نظامیان رژیم از زمان آغاز جنگ با حزب ا... خبر داده اند.در این خصوص، ارتش اسرائیل تأیید کرد که  تنها طی ۲۴ ساعت، ۱۰ نفر از نظامیانش در جنوب لبنان کشته شدند. 
افزایش شمار تلفات در میان سانسور شدید رسانه‌ای
علاوه‌بر هلاکت نظامیان اشغالگر صهیونیستی، ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند. رسانه‌های عبری اعلام کرده‌اند که در حملات دوگانه حزب‌ا... 40 نظامی زخمی شده‌اند که توسط بالگرد‌ها به بیمارستان منتقل شده‌اند. با این حال با وجود تردد زیاد بالگردهای ارتش به نظر می‌رسد تعداد زخمی‌ها نیز بیشتر از آن چیزی است که رسانه‌ها و ارتش صهیونیستی اعلام کرده‌اند زیرا بیمارستان «زیو» در شهر «صفد» اعلام کرد:«طی 24 ساعت فقط۳۰ زخمی از مناطق مختلف شمال به این بیمارستان منتقل شده است».وضعیت ارتش اشغالگر در جبهه شمالی آن گونه که سران این رژیم ادعا دارند، به خوبی پیش نمی‌رود. روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش داد که سربازان اسرائیلی در مرز شمالی گفتند که با بی‌توجهی و کمبود تدابیر حفاظتی و زرهی مواجه هستند. سربازان در مرز شمالی اعلام کردند که دولت به هشدارهای آن ها بی‌توجهی کرده و در نتیجه این سهل‌انگاری تعدادی از آن ها بر اثر اصابت موشک حزب‌ا... کشته و زخمی شدند.کشته و زخمی شدن ده ها نظامی به قدری برای سران تل‌آویو غافلگیرکننده بود که یوآو گالانت، وزیر جنگ صهیونیستی در صفحه توئیتر خود در شبکه «ایکس» با ابراز تسلیت گفت: «این لحظات سخت است و باید در این لحظه متحد بمانیم».کشته‌شدن ۱۰ نظامی صهیونیست و ده ها زخمی در کمتر از ۲۴ ساعت، بزرگ‌ترین ضربه به این رژیم از آغاز درگیری با حزب‌ا... بوده است. اعداد و ارقام اعلام‌شده از سوی ارتش در خصوص آمار کشته‌ها و مجروحان دو روز قطعی نیست زیرا ارتش اشغالگر از ابتدای جنگ عمداً تلفات خود را کتمان کرده و تعداد کشته‌شدگان حوادث سخت را به صورت قطره‌چکانی اعلام کرده است و به نظر می‌رسد این بار هم حجم تلفات بسیار بیشتر از آمار‌های اعلام شده از سوی ارتش است. این حجم از تلفات در شرایطی روی داده که حزب‌ا... برخلاف ارتش اشغالگر، از بمباران شهرها و هدف قرار دادن غیرنظامیان اجتناب می‌کند و تنها زیرساخت‌ها و نیروهای نظامی دشمن را در سیبل حملات موشکی و پهپادی قرار داده است. 
شمال اسرائیل زیر باران موشکی حزب‌ا...
در موج جدید عملیات‌های نظامی حزب ا...، آسمان سرزمین‌های اشغالی به ویژه در مناطق شمالی با صدها موشک و پهپاد هدف قرار گرفت و سامانه‌های مختلف پدافندی رژیم نیز در دفع این حملات ناکام بود. حملات گسترده اواخر هفته گذشته نیز که بزرگ ترین عملیات در یک سال گذشته بود، یک روز پس از اعلام شهادت سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌ا... انجام شد و نشان داد که ترور رهبران، هیچ خللی در این جنبش ایجاد نکرده بلکه اراده آن ها را برای مبارزه با دشمن اشغالگر مصمم‌تر کرده است. این درحالی است که نتانیاهو تصور می‌کرد با ترور رهبران حزب‌ا...، به زودی امنیت در مناطق شمالی حکمفرما خواهد شد ولی این جنگ‌افروزی‌ها نتیجه عکس داده و ناامنی سراسر سرزمین‌های اشغالی را فراگرفته است.
دولت نتانیاهو به دنبال ایجاد یک منطقه حائل در مرز لبنان است تا حزب‌ا... را به سمت شمال رودخانه لیتانی عقب براند تا آوارگان دوباره به خانه‌هایشان بازگردند ولی با گسترش دامنه حملات حزب‌ا...، هر روز بر تعداد آوارگان افزوده می‌شود.

10 شماره آخر