اعتمادبه‌نفس برای لاغر شدن ندارم

خانمی 37 ساله‌ام. وزنم 75 کیلو است و می‌خواهم 65 کیلو شوم اما اعتمادبه‌نفس برای لاغر شدن ندارم. هر وقت به کاهش وزن فکر می‌کنم، با خودم می‌گویم از پس آن برنمی‌آیم و شکست می‌خورم. راهنمایی می کنید لطفا؟

نویسنده: بنفشه دولت‌آبادی | ‌ روان‌درمانگر و مشاور خانواده

مترجم:

در ابتدا لازم است بگوییم همه افراد در زندگی برای انجام کارهایی که به صبر و تلاش زیادی نیاز دارد به دنبال انگیزه می‌گردند. برای لاغر شدن باید اراده و انگیزه کافی داشته باشیم اما سوال این است که انگیزه برای لاغری را چگونه ایجاد کنیم تا در این مسیر دشوار دوام بیاوریم؟

چرا می‌خواهید لاغر شوید؟
مهم‌ترین مسئله‌ای که باید بدانید، هدف شما از لاغر شدن است. مهم است بدانید که می‌خواهید چقدر وزن کم کنید و نکته اساسی در این مسیر این است که نباید میزان وزن هدف خود را غیرمنطقی و هیجانی تعیین کنید تا جایی که امکان‌پذیر است به سلامت خود توجه داشته باشید و برای رسیدن به وزن دلخواه نباید دلسرد شوید و عجله کنید و توقع داشته باشید که در یک مدت کوتاه به آن نتیجه رضایت بخش برسید.
خودتان را دوست داشته باشید
یکی از راه‌های موفقیت در مسیر رژیم‌گرفتن، دوست داشتن خود است. برای این که بتوانید یک رژیم‌غذایی را تا آخر مسیر ادامه دهید ابتدا باید قبول کنید که نه تنها زیبا، بلکه بسیار دوست‌داشتنی و عزیز هستید. در واقع زیبایی، لیاقت و ارزشمندی شما به وزن شما بستگی ندارد. این که چه شخصیتی دارید و با دیگران چگونه رفتار می‌کنید، ارزش شما را تعیین می‌کند. پس خودتان را در وهله اول دوست داشته باشید و برای اشتباهاتی که انجام داده‌اید، رژیم‌هایی که نتوانستید تا آخر ادامه دهید، پرخوری‌هایی که داشته‌اید و کارهایی که به خاطر آن ناراحت هستید، ببخشید.

برنامه‌ریزی صحیح داشته باشید
برای داشتن یک رژیم اصولی باید ابتدا مسیر خود را به‌طور صحیح برنامه‌ریزی کنید و برای این کار لازم است بدانید که دقیقا از چه برنامه‌غذایی و چه رژیمی استفاده کنید. یک رژیم درست و اصولی می‌تواند شما را به هدف برساند و مشاور رژیم در رسیدن این مسیر راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه می‌دهد.

موفقیت‌های خود را جشن بگیرید
تمام اهداف خود را برای رسیدن به این مسیر هر روز یادآوری کنید. برای این کار می‌توانید نوشته‌هایی روی آینه اتاق خود نصب کنید تا هدف خود را فراموش نکنید. پیروزی را هرچند کوچک جشن بگیرید تا به شما روحیه دهد و مسیر خود را با اشتیاق بیشتری دنبال کنید.شما می توانید در یک برنامه ۶ ماهه لاغری،هر دو هفته یا ماهی یک بار خود را وزن کنید و چنان چه به هدف خود رسیده بودید، آن را جشن بگیرید.
10 شماره آخر