اظهارات عطاءا... مهاجرانی درباره حماس و حزب ا...

روایت میدانی مهاجرانی

نویسنده:

مترجم:

​​​​​​​ عطاءا... مهاجرانی که در بیروت است، در گفت و گو با برنامه میدان صدا و سیما به نکات جالبی اشاره کرده که برخی از آن ها را در ادامه می خوانیم. نکته جالب این گفت‌و‌گو این است که مهاجرانی بعد از سال ها در یک برنامه رسمی ایرانی به صورت حضوری شرکت کرده بود:
*شکوه عملیات وعده صادق 2 همه سردمداران آمریکایی و اروپایی را که پشت اسرائیل بودند بهت زده کرد!
*همه رسانه‌های عبری-عربی می‌خواهند بگویند که حزب ا... تمام شد؛ اما همه نشانه‌ها حاکی از این است که ساختار حزب‌ا... ترمیم شده و به کار خود ادامه می‌دهد | صحبت‌های رهبری در نمازجمعه، وعده صادق 3 بود. قساوت اسرائیل نشانه قدرت نیست نشانه ضعف است. یک دلقکی در اینترنشنال می گفت این موشک.‌ها آبگرمکن هستند ولی به مرور روشن شد که این موشک‌ها چه قدرتی دارند.
*نتانیاهو هنوز هیچ کدام از سه هدف اصلی خود از جنگ را محقق نکرده است. ما در تاریخ منطقه به یک عقبه‌ای رسیدیم که یک ملتی به نام فلسطین می خواهد خودش را آزاد کند و نباید بلغزند و باید از این وضعیت عبور بکنند. به رغم رنج‌ها آرمان هنوز زنده است و امروز بدر و ماه مقاومت منطقه را فرا گرفته است.
*به رغم همه بحران‌ها من از صبح در ساحل بیروت پیاده روی کردم، مردم در تمام این بحران‌ها چای و قهوه می‌نوشند و زندگی در جریان است.
*به دلیل سخنان شیخ نعیم قاسم و سیطره مدیریتی حزب ا... و مقاومت در جنگ جنوب و شکست نیروهای ویژه اسرائیل و گسترش حملات به اسرائیل باعث شده بدنه اجتماعی از فضای ناامیدی دور باشد. لبنان پدافند هوایی ندارد و حمله هوایی به لبنان هیچ استراتژی خاصی نیست، قتل عام است. 
*در جنگ غزه به عقبه گفته شده در قرآن رسیدم، در حال حاضر ملتی می‌خواهد خودش را آزاد کند. از محلی که اسرائیل ادعا کرده پاک سازی کرده، موشک به سرزمین های اشغالی شلیک شده است.
*جنس جامعه اسرائیل این طور نیست که بخواهند فدای آرمان شوند و اگر ببینند به جای شیر و عسل موشک و بمب است، نخواهند ایستاد.
10 شماره آخر