تازه های مطبوعات

نویسنده:

مترجم:

اعتماد - عباس عبدی نوشت: متاسفانه ارتباطات نخبگانی این دولت بسیار ضعیف است حتی اگر سیاست خوبی هم انتخاب کنید، باید آن را از دل جامعه نخبگانی بیرون آورد. در مجموع شرایط متعارف نیست که چون گذشته رفتار شود حتی همان شیوه‌ها در شرایط متعارف گذشته هم دیوانگی بود چه رسد به شرایط اضطراری. وفاق اگر بر مبنای محتوا و تامین منافع ملی باشد آن گاه هر کسی را آوردید و منصوب کردید، مهم نیست، اتفاقا بهتر است اصولگرا باشند.  
کیهان -خبر استقرار سامانه آمریکایی تاد (‏THAAD‏)  در اراضی اشغالی در واقع بخشی از جنگ رسانه‌ای رژیم آپارتاید اسرائیل علیه ایران است. پررنگ کردن این مطلب در واقع تلاشی است برای پوشاندن ضعف پدافند هوایی رژیم آپارتاید اسرائیل و شکسته شدن «گنبد آهنین»، «فلاخن داوود» و «پیکان» مقابل حجم سنگین موشک‌های بالستیک و... ایران.
هم میهن - با توجه به وجود تحریم‌ها، ایران مجبور است تخفیف‌هایی اعمال کند تا خرید نفت از ایران برای مشتریان جذاب بماند و خریداران هم حاضر شوند ریسک تحریم‌ها را بپذیرند. اما نکته جالب‌تر اینکه به گزارش رویترز، نفت ایران به اسم نفت عمان، امارات متحده عربی و مالزی به چین صادر می‌شود. به عبارتی ایران به خاطر دور زدن تحریم و فروش بیشتر نفت، به ازای هر بشکه، حدود ۵ تا ۶ دلار تخفیف می‌دهد. اما آیا ایران تنها به چین تخفیف نفتی می‌دهد؟
10 شماره آخر