سینمای ایران

وجهه بین‌المللی «عمار» تقویت می‌شود

نویسنده:

مترجم:

نشست رسانه‌ای پانزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، دیروز صبح در منزل شهید طهرانی مقدم برگزار شد.
به گزارش مهر، نشست خبری پانزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با موضوع محوری امت مقاومت با حضور مرضیه هاشمی دبیر جشنواره، سهیل اسعد دبیر سابق جشنواره، سعید خورشیدی رئیس شورای سیاست گذاری و محمدحسین صبوری دبیر اجرایی جشنواره صبح روز ۲۱ مهر در منزل شهید طهرانی مقدم برگزار شد.
مرضیه هاشمی دبیر پانزدهمین جشنواره فیلم عمار، درباره اهمیت فیلم های محور مقاومت گفت: «جشنواره عمار یک جشنواره مهم اسلامی و انقلاب اسلامی است و هیچ زمانی مهم تر از این زمان برای فیلم سازان، مستندسازان و هنرمندان مقاومت نیست و هنرمندان در این برهه وظیفه جدی دارند. باید از طریق هنر با دنیا ارتباط برقرار کنیم و مسئله فلسطین را برای دنیا روشن کنیم. ما باید به بهترین روش موضوع فلسطین را بگوییم.» وی با اشاره به این که جشنواره امسال جایزه ویژه «وفا» دارد، گفت: «وفا المعدانی خبرنگار و دوست من بود که خانه و خانواده‌اش هدف حمله رژیم صهیونیستی واقع شده‌اند و این بخش امسال با نگاه مقاومت به خبرنگاران ایجاد شده است.» وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر جایزه خبرنگار و جایزه «وفا» گفت: «این جایزه مختص خبرنگارانی است که به تولید مستند یا خبر در رابطه با فراخوان‌ جشنواره پرداخته‌اند.»
هاشمی در پایان با قرائت بیانیه انگلیسی جشنواره، بیان کرد: «امسال در تلاش هستیم وجهه بین‌المللی جشنواره عمار را تقویت کنیم، از این رو از هنرمندان دنیا برای شرکت در این رویداد دعوت می‌کنیم.»
در ادامه سعید خورشیدی با اشاره به این که عنوان «امت مقاومت» محور اصلی جشنواره قرار گرفته است، یادآور شد: «الگویی که حضرت امام(ره) در مواجهه با استکبار و استعمار جلوی ما گذاشت، مبتنی بر نگاه قرآنی بود. ایشان معتقد بودند، مبارزه ای به ثمر خواهد نشست که بتواند توده های مردم را با خود همراه کرده و نهضت عمومی مردمی ایجاد کند. امام (ره) همواره دعوت به تبلیغ و تعلیم می‌کردند تا جمع گسترش پیدا کند و عموم مردم همراه شوند.»
وی ادامه داد: «در این الگوی مد نظر امام خمینی(ره) مسئله فرهنگ و کار فرهنگی اصالت پیدا می‌کند. یکی از سازوکارهای مهم گسترش الگوی مقاومت، ظرفیت فرهنگی و رسانه ای است و جشنواره عمار فراخوانی است برای بازنمایی چنین تلاش های رسانه ای و حمایت از فعالانی که انسان مقاوم‌ را روایت می‌کنند.»
در ادامه سهیل اسعد دبیر سابق جشنواره عمار با اشاره به شبهه‌های ایجاد شده  درباره مقاومت گفت: «اگر شبهه‌هایی مطرح شده و بی‌جواب مانده است، تقصیر ما امت حزب‌ا... است. ما باید با محتواسازی به این مسئله بپردازیم، در رابطه با نشان دادن وقایع این رویداد مهم هنوز نتوانسته‌ایم از مرزهای خودمان بیرون بیاییم و تصویر خوبی نشان دهیم.»
10 شماره آخر