پاداش جا مانده پارالمپیکی ها!

6 نماینده پارالمپیک خراسانی پس از دوماه هنوز پاداش 50 میلیون تومانی خود را دریافت نکرده اند، اداره کل ورزش و جوانان وعده داد که این هفته تمام پاداش ها پرداخت خواهد شد

نویسنده:

مترجم:

علی ترابی-یکی از موضوعات مهمی که ورزشکاران حرفه ای همیشه با آن دست و پنجه نرم می کنند، بحث وعده پاداش مدیران است که متاسفانه در برخی موارد اصلا پرداخت نمی شود یا گاهی هم بخشی از آن محقق می شود؛ مسئله ای که به تن هر ورزشکاری که در مسیر قهرمانی قرار دارد، خورده است و از نزدیک آن را لمس کرده است.به هر حال شرایط در ورزش کشورمان جوری شده که وعده های مسئولان به موقع ادا نمی شود و به یک عادت میان مدیران تبدیل شده است. از سویی این موضوع دیگر برای ورزشکاران هم به یک روال عادی تبدیل شده است؛ این که برخی شعار و وعده ها را می شنوند و در نهایت هم به اجرا درنمی آید.ولی ورزشکاران با وجود این شرایط ، باز هم مسیر خود را با عشقی که دارند ادامه می دهند و برای پرچم کشورشان ایران تلاش می کنند. خراسان رضوی در رقابت های پارالمپیک پاریس دارای 6 نماینده بود که به این مسابقات اعزام شدند و هر کدام عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشتند. این در حالی است که مسئولان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در مراسم بدرقه ورزشکاران وعده پاداش 50 میلیون تومانی را به نماینده های پارالمپیک داده بودند، ولی هنوز پس از گذشت دو ماه این وعده محقق نشده و باعث گلایه آن ها شده است. افرادی که با وجود مشکلات و سختی ها باز هم تمرین می کنند و با ناملایمات کنار می آیند تا برای کشورمان افتخارآفرینی کنند. اما نماینده های پارالمپیکی با پیگیری مکرری که داشتند، هنوز موفق به دریافت پاداش خود نشده اند و از این موضوع گلایه مند هستند که آن را برای اولین بار با روزنامه خراسان درمیان گذاشته اند.

پاداش 6 نماینده
​​​​​​​مصطفی مازیار در رشته دو و میدانی، مهدی بابادی در رشته والیبال نشسته، موسی غلامی در رشته جودو و نسرین شاهی در رشته تیراندازی به عنوان ورزشکار و هادی رضایی مربی سرشناس مشهدی به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال نشسته و حمید فرزین به عنوان مربی دو و میدانی به رقابت‌های پاریس اعزام شدند. در مراسم بدرقه برگه ای از سوی اداره کل ورزش و جوانان ارائه شد مبنی بر این که مبلغ 50 میلیون تومان به حساب هیئت جانبازان و توان یابان استان واریز می شود و سپس باید به حساب نماینده های پارالمپیکی واریز شود. حالا از این اتفاق دوماه می گذرد، ولی هنوز پاداش ها پرداخت نشده است. البته اداره کل ورزش و جوانان اعلام کرده است که در هفته جاری تمام پاداش ورزشکاران و مربیان پرداخت می شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
حمید فرزین یکی از مربیان باسابقه در دوومیدانی است که تاکنون شاگردهای زیادی را به مسابقات پارالمپیک اعزام کرده است. او درباره محقق نشدن پاداش اداره کل ورزش و جوانان به «خراسان رضوی» می گوید: این موضوع به دوماه قبل بر می گردد که در مراسم بدرقه مدیران اداره کل ورزش و جوانان اعلام کردند که به هرکدام از نماینده های استان مبلغ 50 میلیون تومان پاداش پرداخت شود. مسابقات تمام شد و الان هم مدتی از برگزاری رویداد پارالمپیک می گذرد، اما هنوز به حساب ما واریز نشده است. وی تصریح می کند:در این زمینه پیگیری های زیادی کردیم ، اما پاسخ شفافی نگرفتیم.ولی از زمان آن بگذرد دیگر فایده ای ندارد. انتظار ما این است که اگر مدیران وعده ای می دهند،  هرچه زودتر آن را محقق کنند تا انگیزه ورزشکاران کم نشود.

اعتبار پاداش تایید شد
برای شفاف سازی این موضوع در ابتدا به سراغ رئیس هیئت جانبازان و توان یابان استان رفتیم که امکان گفت و گو فراهم نشد.در ادامه، این مسئله را با معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی مطرح کردیم که با تایید این موضوع می گوید: در مراسم بدرقه اعلام شد که به هر کدام از نماینده های پارالمپیکی مبلغ 50 میلیون تومان پاداش پرداخت شود. اما هنوز موفق نشدیم به هیچ کدام از ورزشکاران و مربیان این پاداش را پرداخت کنیم.
محمود قربانیار در پاسخ به این سوال که دوماه از این وعده گذشته و چه زمانی قرار است پاداش ها پرداخت شود؟ می افزاید: ما باید مبلغ پاداش ها را به حساب هیئت جانبازان و توان یابان واریز کنیم تا آن ها به حساب ورزشکاران واریز کنند اما حسابرسی هیئت مربوطه انجام نشده بود و نمی توانستیم پول را به حساب هیئت ورزشی واریز کنیم. اما خوشبختانه مشکل حل شده و اعتبار آن هم تایید شده است. ان‎شاءا... پیگیر هستیم تا در اسرع وقت پاداش ها به حساب ورزشکاران و مربیان واریز شود.
10 شماره آخر