تازه های مطبوعات

نویسنده:

مترجم:

فرهیختگان - رژیم‌ صهیونیستی که با حمایت از رسانه‌های فارسی‌زبان معاند سعی در ایجاد نفوذ در فضای اجتماعی ایران دارد تا بتواند در مواقع بحرانی از آن بهره برده و با التهاب‌آفرینی در ایران از تقابل نظامی در برود، اکنون با انتشار اخبار جعلی از میدان نبرد دست به ریسک بزرگی زده است. پس از آن که نتانیاهو از مردم ایران خواست تا به تقابل با کشور خودشان برخیزند، اکنون انتشار اخبار جعلی در دستور کار قرار گرفته تا به این طریق نسبت به نفوذ رسانه‌ای اسرائیل هم ارزیابی به وجود بیاید.
شرق - دولت چهاردهم بر سر کار آمده بود تا شرایط را به‌نوعی مدیریت کند که کشور به‌ سوی ثبات اقتصادی و سیاسی گام بردارد. اینک نه‌تنها این کار دور از دسترس است، بلکه دولت فرصت سروسامان دادن به نهادهای زیرمجموعه خود را پیدا نمی‌کند و برخی از وزارتخانه‌های آن در حالت تعلیق قرار دارند، از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که همه کارهای آن در بخش مدیران میانی معطل مانده است و ناشرانی که چشم به تحقق تغییرات دوخته بودند، ناامید شده‌اند.
کیهان - برخلاف آن چه که تبلیغات خارجی توجیه و القا کرده‏ بود و به‌رغم بزرگ نمایی دربار پهلوی مبنی بر بزرگداشت 2500 سال سلطنت و پادشاهی در کشور ایران‌، واقعیت این بود که جشن‏های 2500 ساله‌، صرفا با هدف نکوداشت‏ خاطره و تاریخ عزیمت یهودیان از بابل به ایران و بیت‌المقدس در زمان کوروش، در سال 539 قبل‏ از میلاد شکل گرفت. آن گونه که بعدها آشکار شد‌، محافل یهودی- صهیونیستی در سال‏1340 شمسی برابر 1961 میلادی‌، طرح و تمایل به برپایی این جشن را اعلام کرده بودند.
دنیای اقتصاد -تا چند سال پیش، فوتبال ایران با ژاپن و کره‌جنوبی مقایسه می‌شد و تیمی مثل ازبکستان از زمان تاسیس، کارش این بود که به ما ببازد و برود دنبال کارش. این که حالا خودشان را این‌قدر نزدیک می‌بینند که جنگ لفظی راه بیندازند، یک دلیلش رشد آن هاست و دلیل دیگرش افت و در جا زدن ما. همین آقای جهانبخش که در واکنش به ازبکستانی‌ها رگ گردن کلفت کرده، ماه‌هاست تیم ندارد و سال‌هاست که عملکردش در باشگاه چنگی به دل نمی‌زده. نمی‌شود این ها را ندید و فقط گفت ما خوبیم، خیلی خوبیم! 
10 شماره آخر