از محل حقوق شرعی شهید رئیسی و با مساعدت و حمایت آستان قدس رضوی انجام شد

بهره برداری از دارالشفای امام رضا (ع) در تربت جام 

نویسنده:

مترجم:

​​​​​​​ روز گذشته آیین بهره برداری از دارالشفای امام رضا(ع) تربت جام با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مسئولان شهرستان تربت جام برگزار شد. به گزارش خراسان رضوی، قائم‌ مقام تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم گفت: در راستای اجرای فرامین مقام‌ معظم رهبری مبنی بر توجه به مناطق محروم، ساخت دارالشفای امام رضا(ع) در تربت جام آغاز شد و ظرف 3 سال به بهره برداری رسید. مصطفی فیضی افزود: آستان قدس رضوی در شهرستان هایی که به احداث این دست مراکز نیاز دارند، بر اساس اولویت و توان خدمت رسانی می کند و آن چه آستان قدس امروز در تربت جام انجام داده، حق مردم بوده است و برای آن چه که تاکنون انجام ‌نشده، عذرخواهی می کنیم. وی تصریح کرد: خدمت رسانی به مردم منطقه و زائران، دغدغه اصلی تولیت آستان قدس رضوی است. قائم‌ مقام تولیت آستان قدس رضوی با قدردانی از همراهی و همکاری مدیران کشوری، استانی و شهرستانی برای راه انداری این واحد بهداشتی و درمانی تاکید کرد: احداث دارالشفای امام رضا (ع) در تربت جام خدمت کوچکی از سوی آستان قدس رضوی به مردم  این منطقه است و امیدواریم شاهد گسترش این خدمات در استان و حتی کشور باشیم.
رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام نیز در این مراسم گفت: عملیات ساخت دارالشفای امام رضا (ع) این شهرستان در آذرماه سال 1400 در زمینی به مساحت 5 هزار مترمربع و با زیربنای 2700 مترمربع در دو طبقه توسط آستان قدس رضوی (ع) آغاز شد. محمد محمدی افزود: زمین این دارالشفا، موقوفه آستان قدس رضوی است و علاوه بر آن مجموعه آستان قدس بالغ بر 700 میلیارد ریال برای احداث این مرکز درمانی هزینه کرده و حدود 30 میلیارد ریال نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی هزینه شده است. وی ادامه داد: به طور میانگین ماهانه 2000 نفر از خدمات این دارالشفا بهره مند خواهند شد. رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام همچنین بیان کرد: خدماتی همچون جراحی عمومی، ویزیت بیماران توسط پزشکان متخصص، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، دندان پزشکی، رادیولوژی و... در این مرکز درمانی ارائه می شود. علاوه بر این، این مرکز درمانی دارای بخش دیالیز نیز است. وی خاطرنشان کرد: دارالشفای امام رضا(ع) تربت جام علاوه بر مردم این شهرستان به سایر شهرستان های منطقه و همچنین مسافران کشور افغانستان خدمات ارائه می دهد.
نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی نیز با قدردانی از آستان قدس رضوی گفت: شهرستان تربت جام در حوزه بهداشت و درمان نیازمند توجه بیشتری است، چون که بیماران زیادی از شهرستان های مجاور وحتی کشور افغانستان برای درمان به بیمارستان سجادیه تربت جام می آیند و امکانات کنونی شهرستان پاسخ گوی این حجم از مراجعات نیست. عثمان سالاری افزود: انتظار می رود که آستان قدس رضوی توجه بیشتری به این شهرستان و منطقه داشته باشد.
شایان ذکر است، این درمانگاه از محل حقوق شرعی آیت ا... شهید رئیسی و مساعدت و حمایت آستان قدس رضوی ساخته شده است.
10 شماره آخر