انعکاس

نویسنده:

مترجم:

فراز نوشت: علی لاریجانی گفت: کشورهای عربی که  به دنبال بیانیه نویسی علیه ایران درباره جزایر سه گانه هستند به موقع به حساب آن ها باید رسید. ایران در مقطع کنونی راهی جز مقاومت و وحدت داخلی ندارد.کشورهای عربی با خوشحالی در مقابل شهادت نصرا... و هنیه بی‌حیثیت شدند.
انتخاب نوشت: فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت اعلام کرد: در جلسه هیئت دولت آقایان اکبر بهنام جو به عنوان استاندار قم و محمدصادق معتمدیان به عنوان استاندار تهران از سوی هیئت دولت منصوب شدند.
دیجیاتو خبر داد: قرار است پیش‌نویس طرح جدیدی به نام «نظام‌بخشی فضای مجازی» در کمیته هنر، رسانه و فضای مجازی مجلس به ریاست «حمید رسایی» بررسی شود. هنوز جزئیات این طرح منتشر نشده اما با توجه‌به سوابق رئیس این کمیته، این نگرانی وجود دارد که با هدف محدودسازی اینترنت طرحی مشابه طرح صیانت در دستور کار قرار بگیرد.
چندثانیه نوشت: هفته پیش کانال رویدادنو اعلام کرده بود علیه زینب موسوی اعلام جرم شده است، روز گذشته نیز در به روزرسانی جدیدی اعلام شد که او قبلا به دلیل مشکلات روحی و روانی از زندان آزاد شده بود که به دلیل ادامه روند تولیدات توهین آمیزش کیفرخواستی علیه او صادر شده است.
جماران :سیدحسن خمینی در دیدار جمعی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: گرچه کشورهای حاشیه خلیج فارس در ادعای مالکیت نسبت به جزایر سه گانه سابقه ای نسبتا چنددهه ای دارند، اما همنوایی برخی کشورها همچون روسیه و چین در این سخن غلط غیرقابل قبول تر است. همراهی اخیر اروپایی ها نیز بیانگر سناریویی جدید برای تجدید فشارها بر جمهوری اسلامی ایران در شرایط ویژه منطقه است که باید مورد توجه دقیق سکانداران دستگاه سیاسی، امنیتی و دیپلماتیک کشور باشد.
10 شماره آخر