حافظه کوتاه‌مدت پسر 5 ساله‌ام داغون است

پسری ۵ ساله دارم. در حرف زدن و بازی و ... مشکلی ندارد و خنگ نیست. اما حافظه کوتاه مدتش برای یادگیری داغون است. مثلا 100 بار با او کار کردم تا شمردن یک تا 10 را یاد بگیرد، اما در نهایت تا 6 را درست می‌گوید. باید به مشاور مراجعه کنم؟

نویسنده:

مترجم:

مخاطب گرامی، گفته‌اید که پسر 5 ساله‌تان حافظه کوتاه‌مدت ضعیفی دارد. قبل از هر چیز، مراقب باشید که این برچسب را به او نزنید و به هیچ وجه جلوی خودش در این باره چیزی نگویید. او در سن بسیار حساسی است و اگر چنین احساسی به او دست بدهد که توانایی یادگیری ندارد، اصلاح آن نیاز به مشاوره تخصصی و زمان زیادی خواهد داشت. در قدم اول، مراقب این موضوع باشید. اما در ادامه یک نکته مهم را باید با شما درمیان بگذارم.
تفاوت و ظرافت‌های بین هوش و تمرکز را بشناسید
معمولا تفاوت و ظرافت‌های بین هوش و تمرکز در بین عموم جامعه به خوبی تشخیص داده نمی‌شود و اغلب اوقات همین مسئله در اولین سال‌های ورود کودکان در محیط‌های آموزشی دردسرساز می‌شود. هوش، بیشتر به توانایی یادگیری کودکان در لحظه آموزش اطلاق می‌شود در حالی‌که تمرکز، توانایی به خاطرسپاری پس از یادگیری یک ماده آموزشی خاص است. پس اگر فرزند شما در همان لحظه شمارش یک تا ده را انجام می‌دهد ولی پس از چند دقیقه از خاطر می‌برد در قسمت تمرکز شنیداری دچار مشکل است. بنابراین باید توسط یک کادردرمانگر ذهنی به خوبی ارزیابی شده و جلسات درمانی را شروع کند.
درمان را سریع‌تر شروع کنید
شما باید هرچه زودتر با مراجعه به یک مشاور، موضوع را به صورت موشکافانه و علمی، بررسی کنید. توجه داشته باشید در صورت ادامه این مشکل کودک در سال‌های مدرسه در یادگیری دروس حفظی، شعرها، جدول ضرب و فرمول‌ها دچار مشکل می‌شود و به شدت دچار افت تحصیلی می‌شود. این مسئله می‌تواند حتی بر روی شخصیت او و رفتارهایش هم تاثیرگذار باشد.
10 شماره آخر