حسین علیزاده:

عشق و احساس را با «اپلیکیشن» نمی‌توان آموخت!

نویسنده:

مترجم:


​​​​​​​آهنگ ساز و نوازنده پیش کسوت تار با اشاره به جایگاه آموزش و استاد در هنر موسیقی همزمان با پیشرفت فناوری گفت: امیدوارم روند آموزش موسیقی همچنان به گونه‌ای پیش رود که ضمن استفاده از فناوری روز، فضای رودرروی استاد و شاگردی هم حفظ شود.
به گزارش ایسنا، مراسم رو نمایی ازیک اپلیکیشن آموزش موسیقی با حضور هنرمندان برجسته‌ای چون فرهاد فخرالدینی، کیهان کلهر و... برگزار شد. حسین علیزاده، آهنگ ساز و نوازنده شناخته‌شده تار، با تاکید بر اهمیت حفظ ارتباط مستقیم استاد و شاگرد در آموزش موسیقی گفت: ۶۰ سال از زمانی که شاگرد استاد فخرالدینی بودم، می‌گذرد و هنوز اتاق و ساعت کلاس را به خاطر دارم. دنیای عجیبی شده که همه چیز باید با ارتباط از راه دور تنظیم شود؛ البته من چیزی را نفی نمی‌کنم و این‌ها در دنیا جزو پیشرفت‌های بشری محسوب می‌شوند ولی هیچ دقت کرده‌اید که هر چه بیشتر به پیشرفت‌های بشری تکیه می‌شود، جدایی بشری هم بیشتر می‌شود؟
وی افزود: من به عنوان یک شاگرد طی 60 سال آموزشی که دیدم چگونه می‌توانستم با اپلیکیشن از راه دور این عشق را حس کنم؟ من نمی‌توانم این را در هیچ اپلیکیشنی هضم کنم البته این‌ها به دوران و شرایط خاص زندگی امروز برمی‌گردد.
این آهنگ ساز گفت: چنین اپلیکیشنی مکمل آموزشی برای افرادی است که دسترسی کامل ندارند یا یک کمک آموزشی برای افراد محسوب می‌شود. به هر حال عاطفه را نمی‌توان از موسیقی حذف کرد. باید مراقب باشیم از آن ور بام نیفتیم.
وی خاطر نشان کرد: متاسفانه سیستم آموزشی این مملکت مدام رابطه استاد و شاگرد را کم رنگ می‌کند. ساخت این اپلیکیشن قدم مثبتی است؛ زیرا بسیاری دسترسی کافی برای یادگیری موسیقی ندارند ولی در نهایت همانند موزیسینی هستند که در پرورشگاه بزرگ شده اند و نمی‌دانند پدر و مادرشان کیست؟ باید پدر و مادر موسیقی داشته باشیم.
حسین علیزاده در پایان گفت :خوشحالم که باوجود تلاش برخی برای حذف موسیقی در این سال‌ها، موسیقی هنوز نفس می‌کشد. 
10 شماره آخر