تازه های مطبوعات

نویسنده:

مترجم:


 اعتماد - در پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌های سال گذشته، ۵۸ درصد مردم به صدا و سیما اعتماد کم و خیلی کم داشته‌اند. فقط ۲۷درصد اعتماد زیاد و خیلی زیاد ابراز داشته‌اند. بی‌اعتمادی دو برابر اعتماد بوده است. این اعتماد در مردان، در جوانان و در افراد با تحصیلات دانشگاهی خیلی کمتر، در شاغلین کمتر و بر عکس در زنان خانه‌دار بیشتر است. در مراکز استان کمتر و در روستاها بیشتر است. در تهران نیز خیلی کمتر است. صدا و سیما باید هم در کمیت و کیفیت و هم در اعتماد سرآمد باشد. اگر مردم به مشکلی درباره اعتبار خبر برخوردند، به آن ارجاع دهند. تقریبا هیچ موردی نیست که چنین شود بلکه عکس آن وجود دارد. 
کیهان - حسین شریعتمداری نوشت: سردار قاآنی کجاست؟! جواب این سؤال را از زبان دشمنان تابلودار انقلاب و رسانه‌های آن ها بخوانید! ...در مسابقه معروف «‌۲۰ سؤالی‌» برای شرکت‌کننده نام یک شخص، شهر، پرنده، خوراکی، میوه، کتاب و... هرچیز دیگری را تعیین می‌کنند و از او می‌خواهند با طرح حداکثر ۲۰ سؤال از مجری برنامه، پاسخ مورد نظر را کشف کند. پاسخ مجری به پرسش‌ها فقط «بله» یا «نه» خواهد بود...شایعه‌پراکنی دشمن درباره موضوعی که از آن بی‌خبر است، یک ترفند عملیات روانی است و با هدف پی بردن به مسئله‌ای است که برایش مجهول مانده است.
هم میهن - اکنون فرصت مناسبی است که با ایجاد ارتباط میان تهران و واشنگتن اجازه داده‌نشود کنترل از دست خارج شود. قطعاً اگر جنگ گسترده‌ای در منطقه در بگیرد نه‌تنها منافع ایران، بلکه منافع آمریکا هم به شدت به خطر خواهد افتاد. با توجه به پیش‌بینی اوضاع خطرناک پیش رو، ضروری است آمریکا با ابتکار عمل با طرف‌های موثر در منطقه وارد گفت‌وگوی ایجابی شود. اگرچه آمریکا اکنون در آستانه انتخابات است و تمرکز دولت به شدت بر امور داخلی مشغول است ولی مسلماً بعد از برگزاری انتخابات آمریکا، واشنگتن بیش از پیش برای مهار تنش و بحران در منطقه خاورمیانه فعال خواهد شد و وارد مذاکره و گفت‌وگو می‌شود.
10 شماره آخر